Lite nya grejor har anlänt, och givetvis blev det en vända till garaget!
Den förra kylaren saknade urtappningspluggen, så jag har fått en annan nu. Den nya är något smalare men jag tror inte det ska vara något problem ändå, frågan är bara hur den ska monteras.
Här har jag "monterat" kylaren i en fläktkåpa (heter det så?) ifrån Capricen pappa håller på att riva, passformen är lite sisådär så jag vet inte riktigt ifall den kommer komma till nytta.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-954de6b9edbf6cf1eea49f03a7c54183.jpg]()
2013-11-09
Här syns glappet som jag måste lösa på något sätt, klämma fast gummi?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-82ad27d5bf98f58d0e6439d179fd0309.jpg]()
2013-11-09
Sen blir det spännande att se ifall jag ens får igen huven. (Oljestickan böjer jag enkelt ner, men fläktkåpan?)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-a8a4dfc067c36eeccd21dc13c7ed77f4.jpg]()
2013-11-09
Det ser nära ut nu iallafall!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-a9ea1964cb9f046fc8b052b7911c1034.jpg]()
2013-11-09
![https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-8b06d67b5afb8eff00168565f9074cd2.jpg]()
2013-11-09
En annan punkt som strykts från att-göralistan idag är att byta kablarna till TBIn då de var skavda (Skönt att jag hade en till kabelhärva att klippa av!).
När de väl var skarvade kändes det så nära att får dit luftrenaren (vilket ger ett helt annat intryck, och ser det mer klart ut så blir det roligare att gneta på) så jag började pilla med bränsleledningarna. Den ena passade pang på, men den andra var avklippt och skarvades med de "snuttarna" som satt på motorn via en slang.
Nästa punkt var att byta en pinnbult på höger framnav (Någon tidigare ägare hade bytt denna mot en bult med fel gänga), det var otroligt enkelt att bara knacka ur gamla och banka in en ny. Det enda dryga var att jag var tvungen att skruva bort bromsok och bromsskiva först. När det var klart kunde jag äntligen skruva dit de nya hjulmuttrarna jag köpt (bilen saknade fem muttrar), tyvärr fick jag bara tag på kromade så nu måste jag ju byta alla
![tongue](img/smilies/tongue.png)
När jag ändå klängde i hjulhusen passade jag på att dra fast länkarmarna och rulla in under bilen för att dra fast konvertern mot svänghjulet.