torpis skrev:
jh-hindersson skrev:
jo men ett liknande till volvo 16v kostar satan..
Du kanske driver med mig, men jag bjuder på det.
Du kommer alltså behöva modifiera alla sorters insug/MC förgasare du väljer. Ingen av dem kommer passa rakt på. Det är en enkel sak att såga och svetsa ihop de nya delarna med ditt befintliga insug.
För inte tror du att Yahaha R1 förgasare passar rakt på en Volvo 16V motor
hummm......
bilden ja länkade tidigare de är så ja tänkte göra med insuget, med silikon slang i mellan.. antingen med förgasare (som bilden) eller med separata spjäl och spridare (isåfall kommer ja använda ett T5/T7 sprut om de går?)
o jag vet att inte mc förgasare passar rakt på en 16v.. i sådana fall hade ja ju inte startat denna tråd...
mina frågor igen...
1-vilka MC förgasare ska man satsa på? ska va så billiga som möjligt! siktar på över/runt 200 sugisar big_smile
svar: Mikuni RS36 eller 38. Keihin har någon modell som kan funka, men viktigast är att välja förgasare som inte har vacuum-styrda trottlar OK
2- kan man kapa orginal insug o sätta silikon slang mellan insug förgasare? kommer de hålla tätt när insugsrören är oval formade? isåfall vilken längd ska man kapa dom i långa/korta?
ja hur långa ska dom va??
kommer de funka bra med silikon slang i mellan?
3-tänkte köra med lh2,4 system (separat tänd/bränsle boxar) och ta bort bränsle boxen, lmm m.m o bara köra med tänd boxen! kommer de att funka? eller måste de sitta ihop på nått sätt.
svar: OK de går inte med lh2,4. men SAABs T5/T7 system borde funka?