tjo. har köpte en opel rekord utan motor och tänkte sätta i min trimmade b21. äre mye modefikationen? motorfästen osv vet jag, kommer köra med en m46 växellåda.. men elen o den skiten då?
Är det bara en vanlig B21 förgasarmotor med brytartändning så är det ju inte tal om så särskilt mycket el direkt... Dock är det väl 6V system på en 65a så det gäller nog att konvertera till 12V i övrigt, vilket ju dock inte är någon nackdel eller större problem. Nåt annat än el du funderar på?
Är det bara en vanlig B21 förgasarmotor med brytartändning så är det ju inte tal om så särskilt mycket el direkt... Dock är det väl 6V system på en 65a så det gäller nog att konvertera till 12V i övrigt, vilket ju dock inte är någon nackdel eller större problem. Nåt annat än el du funderar på?
okej! ;jo jag undrar om det bara är att ta all el från bilen jag tar motorn ur och sätta i den nya? dvs all motor el till tändningslåset eller går de o bara köra på orginal elen?
Har gjort detta för länge sedan, motor fästen får ändras, och svetsa ihop två kardanstänger. halva volvo stang med en halv opel stang. Det var en opel rekord -66a med en b18.
Senast redigerat av ChristerGustafson (28 oktober 2013)