2702
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

919 850 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
Prototyp tekniker
259 Inlägg
17 december 2013
Jag känner lite associationer till Lamborghini när jag ser luckan bakifrån, kan bli fränt och du är garanterat först om det smile

1 653 Inlägg
17 december 2013
Hur fan kan jag ha missat det här?
Ska lätt följas!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

däcksparkare
1 046 Inlägg
17 december 2013
okey, den luckan blev grym!!

Motor utan turbo suger >.>

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
17 december 2013
Mycket bra jobbat men jag tycker du tappar den röda tråden lite med vassa linjer mot den i övrigt så mjukt formade modifierade karossen.   
Hade vart sjukt intressant att se luckan enbart förlängd bakåt typ 50mm i sin standardform och att sen denna förlängning matchats av samma linjeförlängning ner bredvid bakljusrampen.
Och varför inte en liknade mod. på huven, då skulle du fått fram en längre, låga karosserilinje.
Men, detta är redan snyggt, bara jag som så gärna hade velat sen en mod. som jag beskriver.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

684 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
Tackar allihop för visat intresse och kommentarer, har funderat lite på att eventuellt sänka det upphöjda lite grann, kanske typ en centimeter eller nåt, fast tycker faktiskt inte det ser så blaffigt ut i verkligheten som på bild....
Ska suga på det lite grann, gör klart den först, och slipar till kanterna så de blir lite mjukare, sen en färg på bara för att se lite bättre. Kommer förhoppningsvis senare i veckan, har lite annat att pyssla med också, det är ju snart jul säger dom.....

Kul också att fler hittar hit till min lilla projekttråd, det är konstigt hur gamla Volvosar fortfarande hittar in i folks sinnen..smile Jag menar, ombyggda Volvos har ju funnits i urminnes tider känns det som...

684 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Mycket bra jobbat men jag tycker du tappar den röda tråden lite med vassa linjer mot den i övrigt så mjukt formade modifierade karossen.   
Hade vart sjukt intressant att se luckan enbart förlängd bakåt typ 50mm i sin standardform och att sen denna förlängning matchats av samma linjeförlängning ner bredvid bakljusrampen.
Och varför inte en liknade mod. på huven, då skulle du fått fram en längre, låga karosserilinje.
Men, detta är redan snyggt, bara jag som så gärna hade velat sen en mod. som jag beskriver.

Det kommer förhoppningsvis bli lite mjukare efter avslipning.. Annars blir det in-operation av rundstav i de kantiga partierna, om det i mitt tycke blir för kantigt dvs.

Hur tänkte du med huven? Sänka mitten som jag gjort med bakluckan eller?
Senast redigerat av Paulit (18 december 2013)

684 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
Mangaloranga skrev:
I like it tongue

När du får slipa till lite radier på allt och dra på färg kommer det bli grymt!!

You read my mind big_smile

Paulit skrev:
Ska suga på det lite grann, gör klart den först, och slipar till kanterna så de blir lite mjukare, sen en färg på bara för att se lite bättre. Kommer förhoppningsvis senare i veckan, har lite annat att pyssla med också, det är ju snart jul säger dom.....

Hade väldigt tråkigt tongue
http://img23.imageshack.us/img23/5711/jw1f.jpg
Är ingen mästare direkt... den fick bli röd julen till ära smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

50 Inlägg
17 december 2013
Fränt, prem lagd smile

684 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
RightFront skrev:
Paulit skrev:

Hade väldigt tråkigt tongue
http://img23.imageshack.us/img23/5711/jw1f.jpg
Är ingen mästare direkt... den fick bli röd julen till ära smile

Haha, tack som fan! Coolt!

Fast nu ser man det jag redan gick och funderade på, att ev. sänka "blafforna" en aning, blir lite väl högt innan droppet i mitten, jag vet inte om ni hänger med, men vet inte hur jag ska förklara..Den vinklade plåten iallafall.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
18 december 2013
Paulit skrev:
eastmotorsport skrev:

Det kommer förhoppningsvis bli lite mjukare efter avslipning.. Annars blir det in-operation av rundstav i de kantiga partierna, om det i mitt tycke blir för kantigt dvs.

Hur tänkte du med huven? Sänka mitten som jag gjort med bakluckan eller?

Egentligen var min tanke att enbart förlänga både baklucka och huv i sitt originalutförande så att dessa blir enbart utdragna utan andra modifieringar förutom att dessa förlängningar måste matchas med en övergång på resp. bak- och framskärmar.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

326 Inlägg
18 december 2013
Riktigt snyggt bygge!
Precis läst igenom hela tråden o e imponerad av hantverket! smile
Tycker du ska fortsätta med bakluckan som du börjat med! smile

Praise the lower'ed
210 Inlägg
18 december 2013
svinballt ! tycker luckan kommer bli bra..

.. Foppa ..
Mitt Cadillac Custom bygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3863131

684 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
Idag hände inte så mycket i garaget tyvärr.. Har haft besök som har tagit kvällen i anspråk.
Har iallafall fått lite gjort, flyttade fram bilen lite så att man fick lite mer perspektiv bakifrån, och konstaterade i princip direkt vad jag vill ändra på (inte bara bakluckan). Så det ska påbörjas så fort jag hittar tid och ork.

To be continued.....

684 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
Btw, 300 följare!  KUL!

329 Inlägg
18 december 2013
väldigt cool ide med luckan, dock skulle jag bygga en lite mjukare vinkel ner emot mitten, men fortsätt och fila på iden!

21 Inlägg
19 december 2013
Grymt bygge och skitsnygg baklucka!Påminner lite om Impala-59 i utformningen:)

Prem lagd!!!

718 Inlägg
19 december 2013
Riktigt fint blir detta alltså. Luckan kommer bli anorlunda smile.

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime

Skrap
2 098 Inlägg
22 december 2013
Helt underbart projekt, viket plåtjobb du gör! imponerad! kör hårt!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Sök