LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Jodå, jag är också skitimponerad :-) Alltid superkul med bilduppdateringarna även om det bara skulle vara detaljer. Den är ju så jäkla läcker! Men som med all customprojekt så ställer dom där jäkla nummerskyltarna till problem. Har du tänkt ut nån finurlig lösning på dom?
Här ett annat superfint Volvoprojekt som jag följt, han har samma trixande för att hitta bra plats för plåtarna. http://www.garaget.org/?car=249784
Har inte tänkt så mycket på nummerplåtarna faktiskt, framtiden får utvisa detta...
PV bygget du länkar till är i en helt annan liga än mig, jag e bara en pappskalle som vill ha en låg 140:a, och tar dagen som den kommer
ja jävligt grymma linjer när den e klappsänkt.. har velat haft en taksänkt 142 sen man va runt 15 kanske
StoreBrorsans typ första bil var en taksänkt volvo han byggde själv och sedan dess har det passerat en och annan Volvo med åren.. Har också alltid varit lite sugen på taksänkning m.m., men inte sådär jättekapat så bilen ser platt ut, utan i princip som den här. 5cm tycker jag räckte. Fast det skiljer kanske lite på sättet min bil är taksänkt, jämfört med många andra. Jag har ju fram och bakruta fortfarande original, endast lutat...
snyggare med baljor behåll dom...självmordsdörrar vore häftigt
Baljornas vara eller inte vara, är lite inne på samma spår som dig, tanken är väl att bilen ska se så låg ut som möjligt, och baljorna gör faktiskt sitt lilla strå till stacken, men som sagt, vi får se.. Självmordsdörrar, tjaa, bra idé, det kan även lösa ett litet problem jag har med panelen.. Tål att tänkas på.
Jodå, jag är också skitimponerad :-) Alltid superkul med bilduppdateringarna även om det bara skulle vara detaljer. Den är ju så jäkla läcker! Men som med all customprojekt så ställer dom där jäkla nummerskyltarna till problem. Har du tänkt ut nån finurlig lösning på dom?
Här ett annat superfint Volvoprojekt som jag följt, han har samma trixande för att hitta bra plats för plåtarna. http://www.garaget.org/?car=249784
Har inte tänkt så mycket på nummerplåtarna faktiskt, framtiden får utvisa detta...
PV bygget du länkar till är i en helt annan liga än mig, jag e bara en pappskalle som vill ha en låg 140:a, och tar dagen som den kommer
Åja, det jobbet du gör med shoppning mm är inget vem som helst fixar. Jag gillar kärran och ditt jobb till tusen! Men som sagt då du ändå jobbar så fint med plåten, skänk nummerplåtarna en tanke och kanske fäll in dessa lite snyggt i karossen , inga kantiga lådor utan gärna en mjuk infällnad, blir så mycket snyggare än att bara montera dom där dom får plats.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Jodå, jag är också skitimponerad :-) Alltid superkul med bilduppdateringarna även om det bara skulle vara detaljer. Den är ju så jäkla läcker! Men som med all customprojekt så ställer dom där jäkla nummerskyltarna till problem. Har du tänkt ut nån finurlig lösning på dom?
Här ett annat superfint Volvoprojekt som jag följt, han har samma trixande för att hitta bra plats för plåtarna. http://www.garaget.org/?car=249784
Har inte tänkt så mycket på nummerplåtarna faktiskt, framtiden får utvisa detta...
PV bygget du länkar till är i en helt annan liga än mig, jag e bara en pappskalle som vill ha en låg 140:a, och tar dagen som den kommer
Åja, det jobbet du gör med shoppning mm är inget vem som helst fixar. Jag gillar kärran och ditt jobb till tusen! Men som sagt då du ändå jobbar så fint med plåten, skänk nummerplåtarna en tanke och kanske fäll in dessa lite snyggt i karossen , inga kantiga lådor utan gärna en mjuk infällnad, blir så mycket snyggare än att bara montera dom där dom får plats.
Tar man sig en funderare på skylten, så blir det antagligen att den hamnar på "slätplåten" bak där den är original.. Tanken är att jag ska ha dubbla utblås som kommer ut i nederdelen på bakdelen, så där får det kanske inte plats, förutsatt då att jag inte drar ut utblåsen brett, så nummerplåten får plate emellan... Tror dock att det kan se konstigt ut... Äh, får fundera på det där lite mer... Det är dock samma dilemma fram..... /Pauli
Synd att sätta skylten på slät plåten. Förstör det rena stuket sätt den så lågt som möjligt istället kanske utblåsen i centrum och skylten på sidan. Provisoriskt fäste för besiktningen
Synd att sätta skylten på slät plåten. Förstör det rena stuket sätt den så lågt som möjligt istället kanske utblåsen i centrum och skylten på sidan. Provisoriskt fäste för besiktningen
Mnja fast då tror jag nog att jag sätter den i mitten mellan utblåsen... Bör nog vara en permanent lösning, ska ju ändå köra bilen på gatan.
Är det nån som vet vilka kriterier som ska uppfyllas för att få ut små reg.skyltar?
Synd att sätta skylten på slät plåten. Förstör det rena stuket sätt den så lågt som möjligt istället kanske utblåsen i centrum och skylten på sidan. Provisoriskt fäste för besiktningen
Mnja fast då tror jag nog att jag sätter den i mitten mellan utblåsen... Bör nog vara en permanent lösning, ska ju ändå köra bilen på gatan.
Är det nån som vet vilka kriterier som ska uppfyllas för att få ut små reg.skyltar?
Minns ja rätt så från å med 1 Jan så kommer det bli mycket lättare att byta till liten reg.plåt. För då kommer skyltarna ändras lite på hur dem ser ut, samt att dem kommer komma med fler slags skyltar typ. Samt att alla skyltar kommer ha EU logga på sidan (så som dagens EU skyltar). Så efter 1 Jan så har du nog inga problem att byta till liten
Synd att sätta skylten på slät plåten. Förstör det rena stuket sätt den så lågt som möjligt istället kanske utblåsen i centrum och skylten på sidan. Provisoriskt fäste för besiktningen
Mnja fast då tror jag nog att jag sätter den i mitten mellan utblåsen... Bör nog vara en permanent lösning, ska ju ändå köra bilen på gatan.
Är det nån som vet vilka kriterier som ska uppfyllas för att få ut små reg.skyltar?
Minns ja rätt så från å med 1 Jan så kommer det bli mycket lättare att byta till liten reg.plåt. För då kommer skyltarna ändras lite på hur dem ser ut, samt att dem kommer komma med fler slags skyltar typ. Samt att alla skyltar kommer ha EU logga på sidan (så som dagens EU skyltar). Så efter 1 Jan så har du nog inga problem att byta till liten
Låter skitbra. Kan med stor säkerhet säga att bilen INTE! kommer vara klar till dess, så ingen brådska. Ska kolla på det sen.
Har du funderat på att beställa ett registreringsnummer klistermärke? Så kan du kanske fästa den mellan utblåset och själva grillen Hade inte sett för taskigt ut tror jag!
Har du funderat på att beställa ett registreringsnummer klistermärke? Så kan du kanske fästa den mellan utblåset och själva grillen Hade inte sett för taskigt ut tror jag!
Jag har tänkt på det faktiskt, men det är väl inget man kan besikta me idag?