Halloj!
Nu är jag igång igen, sålde min Nissan 200sx s13 för snart 3,5 år sedan och kände redan efter 1 vecka att ett nytt projekt var ett måste..
Bilen jag nu bestämt mig för att ha som projekt köpte jag Maj 2012. Då var bilen fräsch i karossen...
Sålde bilen efter bara 3 veckor i min ägo och ägaren efter mig lackerade bilen industri vit.
Lackeringen var då den sämsta jag nånsin sett..
Nåväl efter detta fick bilen en ny ägare och dess ägare hade inget körkort vid ägandet och lät andra köra bilen på vintern, detta resulterade i en väldigt smälld vänster bakskärm. Arbetet som gjordes på bakskärmen var HORRIBELT, snett, ojämnt och rinningar av lackeringen.
Nåväl, bilen gick till ännu en ägare som inte brydde sig alls om bilen och hade den mest som slit och släng bil..
NU är den tillbaka vid mig och ska tas om hand ORDENTLIGT.
Började med att byta turbon som var slut. Efter detta brakade diffen så det fick bli ett byte där också.
Pang sa de en dag och oljereturen till turbon sprack, då blev det Avställning.
b230FT motorn åkte ur och såldes, införskaffade då en b230fk med oljekylda kolvar. Monterade motorn och provkörde, visade sig att turbon var slut där med.. Bytte den till en NY turbo, backade ut från garaget och motorn började banka och rassla, ur med motorn och riva isär den, visade sig att ramlager och vevlager var slitna, inga slitbanor kvar...
Nåväl här är planer för vintern inför säsong 2016:
Klart [x] Håller på [-] Ej påbörjat [/]
Motor/Drivlina
Byta diverse packningar [x]
Byta avgashus på original snurran [/]
Svetsa på 3" dp för original snuran [-]
Måla motor och allt annat crap [x]
Lackera motorutrymmet svart [x]
Montera motor samt m90 [/]
Köpa ny koppling [x]
Köpa nya lager samt upphängning kardan [x]
UtvändigtByta bakskärmar [x] (2014)
Classic lackering av kjolar [x]
Lackera bilen [x]
R vinge [/]
Möjligtvis nå större fälgar [/]
Invändigt
Nya fräscha mätare [x]
Ny ratt [x]
Nytt slutsteg samt bas [/]
Några av planerna ovan gjordes inför sommaren 2015, nu är det enbart motorn som är kvar och har fokus på.
Hade smidd motor med större turbo osv i somras men jag har gett upp trimmat för nu och vill köra original på denna med ett schysst utseende.
Hoppas ni följer projektet, går sakta men säkert då jag i princip aldrig är hemma och kan fixa med bilen

Nu lite bilder på hur bilen sett ut den senaste tiden:
Som den såg ut när jag ägde den första gången
Som den i princip såg ut när jag köpte den 2013
Utseendet sommaren 2013 efter lite fix
![https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36400/36400-7d4c5cd2c9acacc52d294a89ca1a8bb2_tn.jpg]()