Fallman7 skrev:
Fjong skrev:
Du behöver ju anpassa lådan för dina basar med å inte bara bilen ^^
Åker du in till BRL i jkpg så kan dom nog hjälpa dig, kanske är lättare att få det förklarat ansikte mot ansikte.
Absolut tror jag det, en liten läxa .. men tyvärr bor jag 4 timmar från jönköping.. Ska försöka vända mig till någon här.
Absolut förstår jag det, inte bara att bygga en låda som passar min utan den ska passa somsagt basarna.. Men det är det jag har noll koll på.
Har läst på lite om hur man ska bygga den annars i vilka material, och allt annat smått och gott. Men Hur bör jag tänka ?
Ska jag välja ut några schyssta basar och försöka utgå från det? Eller bygga baslådan och sen utgå från att någon passar ?
Det står ju att du bor i Habo så jag utgick ifrån det :o Ne då förstår jag att det blir lite krångligt
Att bygga en låda å sen försöka leta reda på ett par basar som passar låter som en väldigt dålig ide tycker jag, då är du otroligt begränsad när du ska köpa dina basar.
Men går du in på återförsäljarens hemsida eller märkets hemsida när du har hittat en fin bas så brukar det finnas rekommenderad port å volym, ibland även en färdig ritning.
Ett exempel: (BRL, GAS GPP)
Lådtips:
Sluten HiFi 910GS112: 35 liter
Portad HiFi 910GV112: 45 liter, (4" port med 20cm längd).
Portad dB 910GV112DB: 58 liter, (4" port 35cm lång).
Självklart så är det ju bäst om du får tag på en kompetent person som kan hjälpa dig med uträkningarna för då kan du anpassa lådan lite mer efter dina behov och önskemål. Men har du port å volym så är du ju iaf inte helt beroende av att få hjälp här