Hej!
Brorsan hade samma fel, bilen startade inte efter att vi bytt topplockspackning!
Vi bytte i stort sett allt som går att byta och bägge pumparna hördes.
Det visade sig att bakre pumpen som bara ger 0,2bar (och egentligen inte behövs vid full tank) bara gick sporadiskt.
Efter kontroll av kablaget ner till tankarmaturen kunde vi konstatera att plastklumpen som sitter på armaturlocket innehöll ärgade kontakter! Vi fixade det hela genom att borra ett hål i den lilla plastpluggen som går igenom tanklocket och lödde armaturkabeln direkt på befintlig sladd (Lila, ner till pumpen), de andra kablarna löddes på kontakt stumparna som stack upp ur plastpluggen och jordkabeln löddes direkt på tanklocket.
Sedan gick motorn perfekt!
Men vi har fortfarande ett problem...kontakten i hjulhuset (745:a -87)som ansluter till tankkablaget ger bara 7,9V ut! -Det ska är väl ändå vara 12V ut både till pump och till reostaten i tanken???
Senast redigerat av jaka54 (28 oktober 2013)