Tjenare, farsan min har en saab 9000 a50 som vid full gas laddar över det röda på laddtrycksmätaren och in till det svarta, bilen hugger då till otäckt. har lite funderingar på att något gått så att den laddar förhögt? kan det vara en magnetventil? finns det något sätt att prova den? Tacksam för svar
om jag rycker kontakten och bilen då inte hugger, betyder det då att ventilen är paj?
Ja.
Men det bästa är att koppla slang direkt mellan wg och kompressorhuset (som det är kopplat på en lättryckare). Har själv varit med om en magnetventil som dog i stängt läge = skenladd trots ryckt kontakt.
om jag rycker kontakten och bilen då inte hugger, betyder det då att ventilen är paj?
I princip ja skulle jag vilja säga. Det enda jag kan tänka mig skulle kunna vara fel även om ventilen är hel är felaktigt grundladdtryck. Är bilen trimmad och man ligger nära 1.54bar som är original laddtrycksvakttryck (tex i ett ST3) kan regleringen ha svårt att hinna med om GLT är felaktigt.
bilen hugger precis likadant trots utdragen kontakt, men som jag förstår det kan den fortfarande vara trasig? alltså ha fastnat? finns det något annat sätt att prova den? kostade tydligen 3 papp på mekonomen ..
bilen hugger precis likadant trots utdragen kontakt, men som jag förstår det kan den fortfarande vara trasig? alltså ha fastnat? finns det något annat sätt att prova den? kostade tydligen 3 papp på mekonomen ..
bilen hugger precis likadant trots utdragen kontakt, men som jag förstår det kan den fortfarande vara trasig? alltså ha fastnat? finns det något annat sätt att prova den? kostade tydligen 3 papp på mekonomen ..
Har du kopplat slang som jag beskrev?
nä det var farsan som provade, han ryckte bara kontakten, får prova ditt sätt också då
bilen hugger precis likadant trots utdragen kontakt, men som jag förstår det kan den fortfarande vara trasig? alltså ha fastnat? finns det något annat sätt att prova den? kostade tydligen 3 papp på mekonomen ..
Har du kopplat slang som jag beskrev?
nä det var farsan som provade, han ryckte bara kontakten, får prova ditt sätt också då
Gör det, för då utesluter du allt vad magnetventilen kan ställa till med!
gör en liten bump här då, slutade med att vi köpte en beggad magnetventil som löste problemet med för högt ladd, nu har vi istället problemet att han endast går på grundladd?