Jaha man får väl fixa en projekt tråd då.
Tänkte först inte göra det eftersom man har sagt att bilen är såld. Mest för att slippa allt gnällande från folk som inte har den blekaste aning om hur mycket jobb och pengar det tar att renovera en bil totalt.
But here we go.
Bilen köptes 2006 i nästintill original skick,såg fin ut och den är ju jävligt ovanlig.
Körde ett par månader med den,sen börja det låta illa från växellådan samt ett höghastighets test visa att bilen var allt annat än stabil på vägen.
For som en pingpong boll över hela vägen.Så bilen ställdes undan ett tag.
Tänkte (BARA) byta lådan och serva motorn. Men med lådan ur så kollades alla länkarmar och bussningar,och allt var totalt slut. Nytt beställdes från England.
Men under tiden så hittades rost,en hel del.
Börja riva i skiten och hitta massa som jag inte kunde leva med,så hela bilen revs i molykyler.
Skrapa hela underredet och måla det i epoxy grund.
Sen dog hela projektet av och har stått i c.a 5år,senaste året har den stått undan stoppad på annan ort för jag inte har något garage nu.
Började kolla i alla mina lådor som jag hade ställt undan och insåg att jag hade köpt på mig nya saker för en mindre förmögenhet.
Hittade alla lösa delar på bilen i nya kartonger från Ford,så allt är nytt. Klipps/dörrlås/handtag/gummilister/ allt man kan tänka sig.
Så nu bestämde jag mig att den ska ihop igen,börja med att lämna iväg allt löst under bilen på varmförzinkning och sen vidare till lack med riktig industri lack.Denna Forden ska ALDRIG rosta igen.
Så här står vi nu,med att jag håller på med alla lösa delar på bilen.
Inväntar en chans till att svetsa upp bilen igen.Hitta ju alla plåtar oxå,nya dom oxå. Nya bakskärmar/trösklar/hela bakändan/framskärmar.
Alla skruvar under bilen kommer att bli gulkromaterade.
Detta projektet kommer gå i snigelfart,efter tid och pengar.
Så här såg den då ut 2006
så här är tanken att den ska bli till slut.