Jag köpte bilen för ett tag sen då den inte gick (startade) över huvud taget .. Idag funkar den, på ett ungefär..
Jag bytte soppapump i tanken, och vips så va den igång! Men nu när jag har kört med den ett par gånger så vart den svårstartad och börja bete sig alldeles underligt.
Jag brukar vara bra på fel, men det här kan jag absolut inte förstå!
När jag startar bilen så går den normalt i typ 2 sekunder, efter det sjunker tomgången och sen börjar den gå såhär.. När jag ska gasa så vill den knappt alls, bara stryper sig själv..
låter som om att den inte går på alla burkar kolla upp detta: bränsletryck så att det ej är stopp i spridare gnistan på stiften kolla kompression prova även byt vattentempgivaren till sprutet. sitter en givare under 3ans insugsport med 2 flatstift
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
låter som om att den inte går på alla burkar kolla upp detta: bränsletryck så att det ej är stopp i spridare gnistan på stiften kolla kompression prova även byt vattentempgivaren till sprutet. sitter en givare under 3ans insugsport med 2 flatstift
Haha okej!
Hur kollar man bränsletrycket? Har ingen utrustning till det!
Jag plockade bort tändstiften här om dagen och såg att alla är blöta, dom torkade jag av, och tog stålborsten på så dom blev fräscha igen.. Då gick han igång lite grann till den börja lika dant igen och slutligen bara DÖ..!
Det är bra gnista!
Jag har ingen komp-testare =/
Givaren byttes förra veckan, för att tempmätaren inte funkade (men gör det nu)!
låter som om att den inte går på alla burkar kolla upp detta: bränsletryck så att det ej är stopp i spridare gnistan på stiften kolla kompression prova även byt vattentempgivaren till sprutet. sitter en givare under 3ans insugsport med 2 flatstift
Haha okej!
Hur kollar man bränsletrycket? Har ingen utrustning till det!
Jag plockade bort tändstiften här om dagen och såg att alla är blöta, dom torkade jag av, och tog stålborsten på så dom blev fräscha igen.. Då gick han igång lite grann till den börja lika dant igen och slutligen bara DÖ..!
Det är bra gnista!
Jag har ingen komp-testare =/
Givaren byttes förra veckan, för att tempmätaren inte funkade (men gör det nu)!
vet knapps själv hur man gör det. men ta bort slangen som kommer till spridarbryggan o lägg den i en tom flaska o kör på starten. det ska komma en fin jämn stråle.
givaren till mätaren som du bytte sitter ju under 2ans insugsport. sitter en till givare lite längre in under 3ans insugsport och är till styrenheten för bränslet var noga med att byta till samma givare, är den blå så sätter du dit en ny blå, är den svart så är det en ny svart som gäller
mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
låter som om att den inte går på alla burkar kolla upp detta: bränsletryck så att det ej är stopp i spridare gnistan på stiften kolla kompression prova även byt vattentempgivaren till sprutet. sitter en givare under 3ans insugsport med 2 flatstift
Haha okej!
Hur kollar man bränsletrycket? Har ingen utrustning till det!
Jag plockade bort tändstiften här om dagen och såg att alla är blöta, dom torkade jag av, och tog stålborsten på så dom blev fräscha igen.. Då gick han igång lite grann till den börja lika dant igen och slutligen bara DÖ..!
Det är bra gnista!
Jag har ingen komp-testare =/
Givaren byttes förra veckan, för att tempmätaren inte funkade (men gör det nu)!
vet knapps själv hur man gör det. men ta bort slangen som kommer till spridarbryggan o lägg den i en tom flaska o kör på starten. det ska komma en fin jämn stråle.
givaren till mätaren som du bytte sitter ju under 2ans insugsport. sitter en till givare lite längre in under 3ans insugsport och är till styrenheten för bränslet var noga med att byta till samma givare, är den blå så sätter du dit en ny blå, är den svart så är det en ny svart som gäller
mvh
En jämn stråle det har jag, kollat ganska mycket vad det gäller just bränslet!
Men jag ska ta och byta den där givaren också, så får vi se om det blir bättre!
Hur kollar man bränsletrycket? Har ingen utrustning till det!
Jag plockade bort tändstiften här om dagen och såg att alla är blöta, dom torkade jag av, och tog stålborsten på så dom blev fräscha igen.. Då gick han igång lite grann till den börja lika dant igen och slutligen bara DÖ..!
Det är bra gnista!
Jag har ingen komp-testare =/
Givaren byttes förra veckan, för att tempmätaren inte funkade (men gör det nu)!
vet knapps själv hur man gör det. men ta bort slangen som kommer till spridarbryggan o lägg den i en tom flaska o kör på starten. det ska komma en fin jämn stråle.
givaren till mätaren som du bytte sitter ju under 2ans insugsport. sitter en till givare lite längre in under 3ans insugsport och är till styrenheten för bränslet var noga med att byta till samma givare, är den blå så sätter du dit en ny blå, är den svart så är det en ny svart som gäller
mvh
En jämn stråle det har jag, kollat ganska mycket vad det gäller just bränslet!
Men jag ska ta och byta den där givaren också, så får vi se om det blir bättre!
Vad kan det vara om det inte är den då? =/
inte en aning men det kommer vi nog på. vad är det för insprutsystem på den förresten?
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Hej! Det låter som om du har grenrörsläckage när motorn går på tomgång! Kolla att (känn med handen) så att inte grenrörspackningen mot blocket är trasig och att inte packningen vid grenrör/avgassystem är trasigt. Spruta också startspray runt insuget för att konstatera om motorn drar tjuvluft.
Hej! Det låter som om du har grenrörsläckage när motorn går på tomgång! Kolla att (känn med handen) så att inte grenrörspackningen mot blocket är trasig och att inte packningen vid grenrör/avgassystem är trasigt. Spruta också startspray runt insuget för att konstatera om motorn drar tjuvluft.
Åh f-n, sitter grenröret på blocket på denna modellen