2355
Sök

Skyline r33 gts-t fuelcut/boost fel ?

178 Inlägg
6 november 2013
Trådstartare
#1
såhära gör min Skyline.. Det är inte jag som slutar gasa utan han klipper hela tiden själv! Jag har kollat turbo,wg samt bytt stift och knackat dom till 0,7mm och jag isolerade spolarna idag med Silicon som ska tåla 300grader

vad kan det vara :S ?

https://www.youtube.com/watch?v=GXJ00Ec … ata_player

Forummoderator
26 325 Inlägg
6 november 2013
#2
Hjälper ju lite om du skriver om vad för grejer du har under huven, plus laddtryck med mera..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

178 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
#3
Mack skrev:
Hjälper ju lite om du skriver om vad för grejer du har under huven, plus laddtryck med mera..

den är orginal i princip, större intercooler, alu kylare samt elfläkt och oljekylare..
han laddar bara 0,55 har installerat en manuell boost controller..

Forummoderator
26 325 Inlägg
7 november 2013
#4
future91 skrev:
Mack skrev:
Hjälper ju lite om du skriver om vad för grejer du har under huven, plus laddtryck med mera..

den är orginal i princip, större intercooler, alu kylare samt elfläkt och oljekylare..
han laddar bara 0,55 har installerat en manuell boost controller..

Har du samma problem om du tar bort strypventilen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

VD
643 Inlägg
7 november 2013
#5
Det är inte tändspolar och stift som alla försöker säga till dig.. Fuelcut och boostcut beter sig som i din video.. Hur är laddtrycksstyrningen inkopplad?
Sätt en slang från insuget direkt till WG och prova igen..


178 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
#6
Mack skrev:
future91 skrev:
Mack skrev:
Hjälper ju lite om du skriver om vad för grejer du har under huven, plus laddtryck med mera..

den är orginal i princip, större intercooler, alu kylare samt elfläkt och oljekylare..
han laddar bara 0,55 har installerat en manuell boost controller..

Har du samma problem om du tar bort strypventilen?

ja det kvarstår, sjukt skumt fel

178 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
#7
Lidborn skrev:
Det är inte tändspolar och stift som alla försöker säga till dig.. Fuelcut och boostcut beter sig som i din video.. Hur är laddtrycksstyrningen inkopplad?
Sätt en slang från insuget direkt till WG och prova igen..

okej jag får göra det imorn, det satt en slang från wg till tvåstegs ventilen och sen till tryckröret och nu har jag kopplat ur två stegsladdet så jag har satt ventilen mellan den slangen som går från wg till tryckröret

för visst är det så att det inte går en slang från wg till turbon på skylines ?
det är en spec 1

178 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
#8
hur sitter vakuumslangarna kopplade orginal på spec 1 r33 är det någon som har koll eller bild på det ?

VD
643 Inlägg
7 november 2013
#9
http://www.skyline.se/dokument/R33_All_ … Manual.pdf

Sidan 173

Sidan 34 har du vakumdiagram
Senast redigerat av Lidborn (7 november 2013)


178 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
#10
Lidborn skrev:
http://www.skyline.se/dokument/R33_All_Engine_Manual.pdf

Sidan 173

Sidan 34 har du vakumdiagram

tack får försöka förstå mig på allt haha, men tack för länken !

121 Inlägg
7 november 2013
#11
Snor din tråd lite grann istället för att skapa en ny, Jag har även problem, Fast med laddtrycket, När jag stänger av min Ebc så laddar den ändå ca 0.85 ? den ska ju gå efter original fjäder som är ca 0.5 har jag för mig, någon som kan förklara detta ? om jag drar en slang direkt mellan wg och ic röret bör den väl gå på fjäder tryck ?


Sök