3239
Sök

Kass packning (?) vattenpump b230f

65 Inlägg
8 november 2013
Trådstartare
Hejsan!
Håller på att skruva så smått med en 740 GLE -90 som jag fick av en polare. Han har haft en kass kylare, som nu är bytt, och bilen har stått ute i minusgrader med vatten utan glykol i motorn... Nu när jag höll på att byta kylare så såg jag att det såg skumt ut vid toppen av vattenpumpen, där är någon form av gummi som hänger utanför... Någon som känner igen detta? Är det en packning som har gått åt skogen? Försöker länka en bild nedan. Tack på förhand!
http://i44.tinypic.com/25jxj6e.png

6 738 Inlägg
8 november 2013
det där är packningen som tätar mellan pumpen och toppen och ser helt felmonterad ut, men så länge det inte läcker så e det ju lugnt, men det är ju alltid bra att fixa till det så det inte börjar läcka o ha sej tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

4 586 Inlägg
8 november 2013
bäst är väl att byta packning och oring kostar inte många kronor

finns inte värre än att lufta systemet med en 6-7 liter glykol och se läckage

65 Inlägg
8 november 2013
Trådstartare
Okejokej det är packningen det gäller alltså. Tackar för svar! Skall fixa en ny och montera nu innan kylan kommer. Är det ett svårt jobb att ha loss vattenpumpen? Antar att man får plocka av höfläkten med mera...

498 Inlägg
8 november 2013
Inget svårt alls.. Bort med fläkten och remmarna och resten ser du.. Se till att det är rent vid montering igen.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

65 Inlägg
8 november 2013
Trådstartare
SLG skrev:
Inget svårt alls.. Bort med fläkten och remmarna och resten ser du.. Se till att det är rent vid montering igen.

Okejokej smile Tackar för svaret!

Sök