Japp då var det dags att börja efter att bilen har stått stilla alldeles för länge!
Lite historia om bilen.Sommaren var 2011, sista året i grundskolan. Jag var 16år och skitfrän som gled fram i min A-Traktor, en röd okapad Manta CC -79. Min bror fick syn på en likadan Manta inte allt för långt bort när han hade varit ute och ränt på kvällskvisten, han ringer mig och säger det till mig och jag bara måste ha den!
Avslutningsdagen i grundskolan så åkte jag givetvis min a-traktor. När avslutningen var avklarad så tog jag mod och åkte, iklädd i kostym, och knacka på dörren och fråga om jag fick köpa den gråa Mantan. Det gick bra och jag vart 2500kr fattigare och en Manta rikare.
Hämta den med släp dagen efter och drog hem den och började pilla, fick den att gå. Och sen så vart den ståendes..
Den andra Mantan gick motorn på och då fick jag ta den som satt i den här och sedan vart den ståendes. Den har stått stilla sedan vintern 2011/12 och jag har inte brytt mig så mycket om den innan man tog körkort.
Men jag har börjat samlat på mig del för del och kan nu börja att plocka ihop den igen! Äntligen!
Planer MotorvägTill att börja med 2,2 liters CIH med 2,0E topp och tillhörande sprut med brytarlöst tändsystem.[X]
Dra returslang till tanken.[X]
Lättat svänghjul ifrån en 2,0 [X]
Värre kamaxel [X]
Planer Drivlina5-Växlad Getrag 240 med GSi Axel (lamelldiff) [X]
Planer Kaross/ExteriörtLaga rost. [X]
Montera GSi/Gte sidokjolar [X]
Montera nytt dörrlås [X]
Montera Bagagelucka [X]
Hitta en GSi vinge till bagageluckan [X]
Byta framlyse (höger)[X]
Planer interiörtGTE/GSi instrumentbräda [X]
Ny Golvmatta [X]
Nytt Tändnings/ratt lås [X]
Nya dörrsidor [X]
Ny blinkersspak [X]
Får ju kasta upp ett par gamla bilder så ni får ett perspektiv om hur den ser ut (bilderna ifrån 2011)