2436
Sök

Dodge ram -99 skriker/tjuter vid fläktremmen

4 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
Skriker ifrån remmen när man startar bilen, tror dock att det inte är från remmen. Det låter bara ibland, oftast när det är lite fuktigt ute. Skulle uppskattas om man får lite förslag vad det kan vara och hur man kan åtgärda detta. smile
Senast redigerat av freezone (17 november 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
17 november 2013
freezone skrev:
Skriker ifrån remmen när man startar bilen, tror dock att det inte är från remmen. Det låter bara ibland, oftast när det är lite fuktigt ute. Skulle uppskattas om man får lite förslag vad det kan vara och hur man kan åtgärda detta. smile

Du har väl en serpentinrem på denna och då tror jag inte det är remmen. Det kan vara nån remspännare som det sitter en smörjnippel på som vill ha påhälsning av fettsprutan. Eller så är det nåt annat. Kanske nåt lager i generator, AC-kompressor, servopump eller nåt annat som drivs av remmen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
Tack för ett snabbt svar! Ska kolla upp dessa saker och se om jag hittar felet. smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
17 november 2013
freezone skrev:
Tack för ett snabbt svar! Ska kolla upp dessa saker och se om jag hittar felet. smile

Var snäll och skriv i denna tråd om och när du hittar felet!!!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
Yes!

4 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Hitta felet idag.. måste köpa en annan generator.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
15 februari 2014
freezone skrev:
Hitta felet idag.. måste köpa en annan generator.

Det var ju bra att hitta felet trots att det kostar en ny generator.

/Benny

Min youtubekanal!

Sök