3348
Sök

Hur går en sänkning till ? Pris osv..

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
Tjenare, så som jag har förstått det går det inte att sänka hemma på gårdsplan ?
Så skulle npgon kunna förklara lite mera ingående vad det kostar att få dit ett par fjädrar ? och hur man går till väga!

Tacksam för svar ! wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

quattro freak :)
84 Inlägg
12 november 2006
Vad är det för bil,är det din a4 så ska det väl inte va nå problem om man kan skruva:)men kan man inte så är det inget att rekomendera är inte så roligt att hålla på med särskilt inte den övre genomgående bulten som brukar sitt som f-n
jag har bytt på 3st bilar med den framvagnen själv , bak vet jag inte hur det ser ut på dom nyare quattrona men är säkerligen ingen höjdare det heller

mvh andreas

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Hum..okej ! Japp det är A4an som ska ner i backen, Men är det ngt man fixar på några timmar ? Tror ni att 40 mm räcker ? vill ju kunna bruka bilen, och sladda med den på vintern utan att det tar i överallt osv..tongue men ändå ska det ju inte se ut som en suv!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
13 november 2006
40mm är nog lagom, köp ställbara coilovers om du är osäker. har du noll koll kan du lämna in till vilken verkstad som hellst så fixar dom det lätt som en plätt. du får nog tänka på hjulvinklarna, dom ändras ganska mycket vid en så "stor" sänkning.

man lever bara en gång så lev väl!

84 Inlägg
13 november 2006
tsdi skrev:
Hum..okej ! Japp det är A4an som ska ner i backen, Men är det ngt man fixar på några timmar ? Tror ni att 40 mm räcker ? vill ju kunna bruka bilen, och sladda med den på vintern utan att det tar i överallt osv..tongue men ändå ska det ju inte se ut som en suv!

Du kan kolla min passat den sänkningen jag köpte skulle sänka 35mm:)men den blev 55 lägre fram

Egenföretagare
2 496 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
90tq skrev:
tsdi skrev:

Du kan kolla min passat den sänkningen jag köpte skulle sänka 35mm:)men den blev 55 lägre fram

Är det alltså en sänknings sats som skulle sänka 35mm ? men sänkte 55 ? eller var det du som ändrade dig å köppte en som sänker 55mm ? tongue Vaart köppte du den ? tongue

84 Inlägg
15 november 2006
tsdi skrev:
90tq skrev:
tsdi skrev:

Är det alltså en sänknings sats som skulle sänka 35mm ? men sänkte 55 ? eller var det du som ändrade dig å köppte en som sänker 55mm ? tongue Vaart köppte du den ? tongue

jo den skulle sänka 35 men det blev 55 på bilen , köpte den på blocket av dom som säljer G&M chassi satser, köpte både fjädrar och dämpare!

/ andreas

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
90tq skrev:
tsdi skrev:
90tq skrev:

jo den skulle sänka 35 men det blev 55 på bilen , köpte den på blocket av dom som säljer G&M chassi satser, köpte både fjädrar och dämpare!

/ andreas

Okej tack smile vad tror du att det kostar att byta fjädrarna på verkstad och göra hjul inställning på a4an då ?

84 Inlägg
16 november 2006
svårt att säga vad en verktad vill ha för fjäder bytet,men hjulinställningen borde ligga från 700 och uppåt beroende på vart

/andreas

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
90tq skrev:
svårt att säga vad en verktad vill ha för fjäder bytet,men hjulinställningen borde ligga från 700 och uppåt beroende på vart

/andreas

Tackar Tackar smile

Sök