Ville inte skriva något om Christer eftersom jag inte visste om du hade något sponsoravtal eller liknande med din nuvarande mappare men det finns egentligen inget annat än Vtech som jag ens skulle fundera på när det gäller att få fart på en BMW Diesel.
Har lite andra saker att ta tag i först på min 535D men till hösten blir det den 3:e bilen som blir Vtech optimerad åt mig. Det säger väl en hel del om hur nöjd jag är
Senast redigerat av ChrizLoud (26 maj 2014)
/Chrille
Billjud och tillbehör från US Blaster, Autotek och Maxgear ---> Totalljud.se
Ville inte skriva något om Christer eftersom jag inte visste om du hade något sponsoravtal eller liknande med din nuvarande mappare men det finns egentligen inget annat än Vtech som jag ens skulle fundera på när det gäller att få fart på en BMW Diesel.
Har lite andra saker att ta tag i först på min 535D men till hösten blir det den 3:e bilen som blir Vtech optimerad åt mig. Det säger väl en hel del om hur nöjd jag är
Ahh jag förstår ! Christer är guld värd han! Väldigt trevlig och kunnig, skulle ju ha kontaktat honom tidigare kan jag känna nu i efterhand men bättre sent än aldrig! kommer bli awesome!
Låter som en mycket vettig idé, har också bara hört gott om Vtech
Ja det har jag med och sedan är det ju bara att kolla in Christers gamla 335a:) förstår inte varför jag inte vände mig dit direkt, lätt att vara efterklok.. Men nu är det på g!!
Låter som en mycket vettig idé, har också bara hört gott om Vtech
Ja det har jag med och sedan är det ju bara att kolla in Christers gamla 335a:) förstår inte varför jag inte vände mig dit direkt, lätt att vara efterklok.. Men nu är det på g!!
Jooo men precis, Visst är det väl så Hade planer på att köpa Bmw Diesel innan det blev denna Volvon, Och redan då hade jag planer på att gå till Vtech Det blir nog kanon ska du se
If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Låter som en mycket vettig idé, har också bara hört gott om Vtech
Ja det har jag med och sedan är det ju bara att kolla in Christers gamla 335a:) förstår inte varför jag inte vände mig dit direkt, lätt att vara efterklok.. Men nu är det på g!!
Jooo men precis, Visst är det väl så Hade planer på att köpa Bmw Diesel innan det blev denna Volvon, Och redan då hade jag planer på att gå till Vtech Det blir nog kanon ska du se
Där ser man! ja det är jag helt övertygad om att de kommer! Vtech är jävla bra o med Christer bakom spakarna så kommer jag få en riktigt elak diesel! den karln är guld värd!
Så har hon fått ny växellådsolja, filter/tråg o bakaxelolja iaf:)
sen känns det jääääkligt sweet att den 9onde juni kommer raskt, dagarna bara flyger iväg! Ni som missat de så ska jag till Vtech efter kontakt med Christer(ghost rider här på forumet) o optimera lite! Han fick ju en jävla fart i sin så han om nån lär kunna skrämma upp min i önskade krafter!
Det verkar ju gå att plocka en hel del hästar (strax över 400hk motorhästar) redan helt original utan PF men problemet blir att du måste mata på med en så in i helvetes massa sås för att hålla nere avgastempen vilket medför att du röklägger hela jävla byn när du ska fläska på lite runt korvmojen.
Har man dock andra turbos/flödesoptimeradeturbos som du har så blir mottrycket lägre och avgastempen lägre. Methsprutet hjälper till att hålla nere avgastempen och man behöver inte såsa på med så mycket diesel.
På denna har man bytt turbos och når 440 motorhästar men som du ser har man redan här fått ställa på rejält med soppa för kylningens skull. https://www.youtube.com/watch?v=yHNv5RQWY-Y
Jag tror det är ungefär här man kan hamna med methsprut och uppgraderade turbos utan att det ryker allt för mycket, alltså en körbar användbar gatmapp. Kanske går att maxa ur den 460-480hk med extremt svartrök under en mycket kort tid innan avgastempen skenar men det är ju lite vad du ska ha bilen till och hur mycket svartrök du tollererar.
I mitt fall går båda bilarna ovan fetbort. Så skulle jag inte vilja ha det. Då offrar jag hellre några hästar och åker med lite mindre svartrök.
Att du ska nå ditt effektmål är jag inte tveksam till men att du ska åka runt med "den" mappen känns nog bara dumt.
Jag håller tummarna!
/Chrille
Billjud och tillbehör från US Blaster, Autotek och Maxgear ---> Totalljud.se
Det verkar ju gå att plocka en hel del hästar (strax över 400hk motorhästar) redan helt original utan PF men problemet blir att du måste mata på med en så in i helvetes massa sås för att hålla nere avgastempen vilket medför att du röklägger hela jävla byn när du ska fläska på lite runt korvmojen.
Har man dock andra turbos/flödesoptimeradeturbos som du har så blir mottrycket lägre och avgastempen lägre. Methsprutet hjälper till att hålla nere avgastempen och man behöver inte såsa på med så mycket diesel.
På denna har man bytt turbos och når 440 motorhästar men som du ser har man redan här fått ställa på rejält med soppa för kylningens skull. https://www.youtube.com/watch?v=yHNv5RQWY-Y
Jag tror det är ungefär här man kan hamna med methsprut och uppgraderade turbos utan att det ryker allt för mycket, alltså en körbar användbar gatmapp. Kanske går att maxa ur den 460-480hk med extremt svartrök under en mycket kort tid innan avgastempen skenar men det är ju lite vad du ska ha bilen till och hur mycket svartrök du tollererar.
I mitt fall går båda bilarna ovan fetbort. Så skulle jag inte vilja ha det. Då offrar jag hellre några hästar och åker med lite mindre svartrök.
Att du ska nå ditt effektmål är jag inte tveksam till men att du ska åka runt med "den" mappen känns nog bara dumt.
Jag håller tummarna!
Vetefan vad dom där har gjort för att det ska ryka så alltså. Christer på Vtech hade (vad jag vet) 447hk och 835Nm som mest och det var inte i närheten lika mycket rök där..
Ett stycke laddtrycksmätare inför måndag, va ju inte det lättaste jag gjort då jag och el inte riktigt går hand i hand men det gick ju! placeringen kunde ju varit lite bättre men vafan skitsamma var de! Fyller ju sin funktion
Går jäkla fort!! O tur är väl det ! Blir lite svårt det då jag ska lämna henne där imorrn o hämta henne på fredag men lovar att dokumentera mycket på vägen hem på fredag samt från bänkningen hos Motornord!
Planen va att inte ha nån mätare sen men Jävlar va awesome den mätarn du länka va!! Sån får det bli sen jävla sweet! så dyr va den ändå inte, ca: dubbelt mot den jag köpte nu så lätt värt för den va fruktansvärt snygg!!