speedfight89 skrev:
Kaliber_ skrev:
liten lista:
sänkning
classic lack på kofångarna
960 bakljus
Ersätt sidoblink med USA emblemen från volvo
USA blink fram
Add-on / 960 kjolar
Add-on läpp fram
moddad v70 vinge med vitt bromsljus
960 handtag
960 torkarplast bak
ta bort emblemen bak
18" MM Evo eller andra 5-ekrade 18":are
Det var det jag kunde komma på nu.. hehe det finns mycket annat att göra med dom..
Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?
Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram.. Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.
Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.
När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.
Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.
Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!
Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:
MVH//Davve