2550
Sök

Volvo Styling av 945:a

NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
#1
Hej.

Har nu köpt min första bil, en volvo 945 ltt. Den är helt orginal. Jag skulle behöva tips om  hur man kan göra göra den snygg mm...

Skriv hellst om:

* Styling

* Trim

* Sterio

Men kom järna med förslag.

M.V.H

Sunken

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

Fartdåre
217 Inlägg
13 november 2006
#2
Börja med att se till att orginalskicket är bra. Sedan finns det säkert massor att göra, kjolpaket, toning, chips trimning, fälgar osv. Har aldrig hållt på med 940 dock så vet egentligen inget smile

Kika :

www.motornord.se
www.hallsjostyling.com
www.stylingkompaniet.com
www.scstyling.com
www.hova.com

osv.

Kan inget om 940, men lite tips iaf smile Lägg ut lite bilder på den så blir det enklare att komma med tips
Senast redigerat av Zeetro (13 november 2006)

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
#4
Zeetro skrev:
Börja med att se till att orginalskicket är bra. Sedan finns det säkert massor att göra, kjolpaket, toning, chips trimning, fälgar osv. Har aldrig hållt på med 940 dock så vet egentligen inget smile

Kika :

www.motornord.se
www.hallsjostyling.com
www.stylingkompaniet.com
www.scstyling.com
www.hova.com

osv.

Kan inget om 940, men lite tips iaf smile Lägg ut lite bilder på den så blir det enklare att komma med tips

Jag gillar det där med "chips" trimmning ska man fylla bagageluckan med OLW eller? tongue
Skicka gärna bilder på snyggt stylade 945or letar efter snygga fäljar nu. Funderar på 18" R fäljar och undrar om någon vet om dom slår i bilens skärmkanter. (villka storlekar passar).

/Sunken

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

1 418 Inlägg
13 november 2006
#5
speedfight89 skrev:
Zeetro skrev:
Börja med att se till att orginalskicket är bra. Sedan finns det säkert massor att göra, kjolpaket, toning, chips trimning, fälgar osv. Har aldrig hållt på med 940 dock så vet egentligen inget smile

Kika :

www.motornord.se
www.hallsjostyling.com
www.stylingkompaniet.com
www.scstyling.com
www.hova.com

osv.

Kan inget om 940, men lite tips iaf smile Lägg ut lite bilder på den så blir det enklare att komma med tips

Jag gillar det där med "chips" trimmning ska man fylla bagageluckan med OLW eller? tongue
Skicka gärna bilder på snyggt stylade 945or letar efter snygga fäljar nu. Funderar på 18" R fäljar och undrar om någon vet om dom slår i bilens skärmkanter. (villka storlekar passar).

/Sunken

Skaffa hellre 18" nebula fälgar och sen så chippar du den, tonar rutor, i med en riktigt laddtrycksmätare och sen en pioneer stereo wink

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Auditok
169 Inlägg
13 november 2006
#6
Jag tycker att det snyggaste man kan göra billigt och lätt med en 940 är ju att classic måla kofångarna och ha vita blinkers runt om. Sen kan man ju slänga på andra fälgar och grejor, men då kommer ju frågan tycker man det är värt det när man vet att man aldrig får igen pengarna? har precis sålt min 940 ltt 1996 och jag la ner alldelles för mycket pengar min lyckades ändå få igen pengarna när jag sålde den.
Jag kan varmt rekommendera ett Vikingchip Ecomax, åkte med de själv och ställde upp laddtrycket och det är ju en viss skillnad på det mot att åka runt å ladda 0.3 bar orginal tongue


NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
#7
Efter som det är en Lätt trycks tubo så har jag fattat att det är nästan bara ett större insug... ingen tubo sad   Men jag skulle villja ha några coola mätare inuti bilen. Undrar om det är svårt att ta bort instrument panelen och lacka om den? någon som vet?

/Sunken

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
#8
Wallen skrev:
Jag tycker att det snyggaste man kan göra billigt och lätt med en 940 är ju att classic måla kofångarna och ha vita blinkers runt om. Sen kan man ju slänga på andra fälgar och grejor, men då kommer ju frågan tycker man det är värt det när man vet att man aldrig får igen pengarna? har precis sålt min 940 ltt 1996 och jag la ner alldelles för mycket pengar min lyckades ändå få igen pengarna när jag sålde den.
Jag kan varmt rekommendera ett Vikingchip Ecomax, åkte med de själv och ställde upp laddtrycket och det är ju en viss skillnad på det mot att åka runt å ladda 0.3 bar orginal tongue

har du bilder på din 940? Sen undrar jag om du vet lite mer om motorn vad man kan /får göra? Är det krångligt att sätta in en turbo och besiktiga den?

/Sunken

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
13 november 2006
#9
Större insug o ingen turbo, vad menar du??!

Motorspecen. (motor, turbo, programvara m.m.) är precis samma i en LTT som i en fulltrycksturbo, det är bara tryckklockan till wastegaten som skiljer... eller har jag fel??

mvh//tompa


Forskningsingenjör, Förbränningsmotorer på LTH.
137 Inlägg
13 november 2006
#10
En sak som många i Volvoträsket verkar ha svårt för är att se när det är nog!
Så mitt tips är att störst värst och vulgärast inte alltid är bäst, glöm inte att det ska vara smakligt och inte bara extremt och värst.

Mvh Patrik


Folkrace åkarn
47 Inlägg
13 november 2006
#11
turbotompa skrev:
Större insug o ingen turbo, vad menar du??!

Motorspecen. (motor, turbo, programvara m.m.) är precis samma i en LTT som i en fulltrycksturbo, det är bara tryckklockan till wastegaten som skiljer... eller har jag fel??

mvh//tompa

det är sant, men tror det bara är att byta trycklocka så får man högre laddt bli medlem på turbopreformanceclub så finns det 7 miljoner svar å frågor


INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 november 2006
#12
nej det stämmer att bara tryckklockan skiljer.. så nog är det turbo alltid.. jag hade 17" fälgar på min 940 och sänkning.. och det va tight

526 Inlägg
13 november 2006
#13
Tryckklockan skiljer ltt och ftt åt..


NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
#14
GurraG skrev:
nej det stämmer att bara tryckklockan skiljer.. så nog är det turbo alltid.. jag hade 17" fälgar på min 940 och sänkning.. och det va tight

Hade du lågprofils däck på dina 17"??  Är 18" bara att glömma alltså?

/sunken

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

Volvotok
38 Inlägg
14 november 2006
#15
speedfight89 skrev:
GurraG skrev:
nej det stämmer att bara tryckklockan skiljer.. så nog är det turbo alltid.. jag hade 17" fälgar på min 940 och sänkning.. och det va tight

Hade du lågprofils däck på dina 17"??  Är 18" bara att glömma alltså?

/sunken

neeeejj, finns dom som har 20", själv har ja 19" å kapat tre varv, visst blir tajt å tar i lite men de går,
saker du kan göra: vita blink runt om, classic lack, orginal vinge på backluckan 960 handtag v90 torkare

sen kan du ju börja med att chippa motorn, www.vikingchip.com , mycket prisvärda och bra chip
Senast redigerat av Goofy (14 november 2006)

745 Turbo -88

81 Inlägg
14 november 2006
#16
Man kan göra en rolig sak på 940:n ltt och det är att sätta en t-kors på en slang kommer inte ihåg vilken detta är men då får man en ca 0,7-0,8 i bar istället för 0,4 eller vad nu det är orginal och det gör en välodgt stor skillnad! Har gjort så på min 940 som jag ska ha som vinterbil:P


498 Inlägg
14 november 2006
#17
Jocke_T skrev:
Man kan göra en rolig sak på 940:n ltt och det är att sätta en t-kors på en slang kommer inte ihåg vilken detta är men då får man en ca 0,7-0,8 i bar istället för 0,4 eller vad nu det är orginal och det gör en välodgt stor skillnad! Har gjort så på min 940 som jag ska ha som vinterbil:P

skippa t-kors 0,8 är förmycket om bilen är orginal...
chippa först bilen sedan höj laddtrycket.

och ang bilen nu

tycker du ska ha ett vanligt add on pkt
en uppsättning 18" fälgar
och sedan kan du satsa på väghållning

trim och ljud finns hur mycke som!

26 Inlägg
14 november 2006
#18
speedfight89 skrev:
GurraG skrev:
nej det stämmer att bara tryckklockan skiljer.. så nog är det turbo alltid.. jag hade 17" fälgar på min 940 och sänkning.. och det va tight

Hade du lågprofils däck på dina 17"??  Är 18" bara att glömma alltså?

/sunken

Kör med 18" på min å dom fälgarna har en ET för 850, s70, v70.
det man ska göra är att bruka spacerplattor. cirka 18mm tjocka för att få rätt ET.
men tycker det är bättre att köra med 18mm spacer fram och 23mm spacer bak då bakaxeln är aningen smalare och på det viset spårar inte bilen så mycket med lågprofil och typ 215-235.
Fram är extra viktigt då fälgen annars tar i fjäderbenet och ritsar fälgar

Ska montera 19" på min till våren å de går bra. så att slänga på 18" R fälgs e inga problem.

Varför finns det bara ETT konkurrensverk???

NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
#19
Tack så mycket för alla svar! smile Fortsätt så. Det vorre kul om det blev en lång stor tråd om hur och var man fixar styling till en volvo 945 på ett bra och billigt sett wink

/Sunken

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
14 november 2006
#20
Nej då 18 tums är inte omöjligt.. jag hade iofs feta 45 profil på min


Sök