Allt beror ju på hur mycket effekt du vill ha och hur tjock plånboken är. Men ett alternativ är att köpe ett extraktor till BMW´s M50 motor (Eller rent av M3ans S50 grenrör) för att få bättre flöda i avgaset. Och sedan bygga ett trevligare avgas bakom det.
Insug är det viktigt med uträkningar. Kan man inte det så är det bäst att inte röra det Speciellt viktigt på en sugis. På turbo är det inte lika viktigt. Men man kan ju lämna iväg till nån firma som vet vad dom gör så kan du bygga både insug och grenrör, det är det bästa.
Kostnad av mappning beror på vart.
Du gör som du vill, men om du tycker att grejjer är dyrt så är det för att det är det. Billiga saker är sällan bra, man får vad man betalar för
om du ändå ska krabba med å sug trimma denna motor så är det lika bra att byta kammar om du ska komma någonstans i effekt .) bytta rör å insug kan vel inte göra mycket mera än 15-20 hk med en mappning. plocka bort toppen prata med någon som begriper sig på portning ( om du inte gör det sj ) sen lite vassare kammar så kan du nog skrämma upp motorn rätt bra
om du ändå ska krabba med å sug trimma denna motor så är det lika bra att byta kammar om du ska komma någonstans i effekt .) bytta rör å insug kan vel inte göra mycket mera än 15-20 hk med en mappning. plocka bort toppen prata med någon som begriper sig på portning ( om du inte gör det sj ) sen lite vassare kammar så kan du nog skrämma upp motorn rätt bra
På dessa bilarna gör insug och grenrör en hel del skulle jag tro. Original är inte alls optimalt för effekt. Dom är ju gjorda för att glida med, så Volvo hade inget vidare prestandatänk när dom byggde motorerna
om du ändå ska krabba med å sug trimma denna motor så är det lika bra att byta kammar om du ska komma någonstans i effekt .) bytta rör å insug kan vel inte göra mycket mera än 15-20 hk med en mappning. plocka bort toppen prata med någon som begriper sig på portning ( om du inte gör det sj ) sen lite vassare kammar så kan du nog skrämma upp motorn rätt bra
På dessa bilarna gör insug och grenrör en hel del skulle jag tro. Original är inte alls optimalt för effekt. Dom är ju gjorda för att glida med, så Volvo hade inget vidare prestandatänk när dom byggde motorerna