3314
Sök

Volvo 240 diffdreven låter

146 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Tjena rasade bakaxeln på 240n så hämtade en annan på skroten. Märkte när jag kom hem att det låter en del från dom 4 små diffdreven när man snurrar en av drivaxlarna. Låter ungefär som en slapp crosskedja. Vad kan va felet?  Känns som att dom inte går i linje utan att dom kuggar lite.

Bakaxeln har stått utan olja och difflock ett tag men gjorde rent o hällde på lite olja men dom låter endå. Ska jag behöva svetsa skiten?

146 Inlägg
30 november 2013
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa mig? hittade en film där  det låter likadant (inte min film)

http://www.youtube.com/watch?v=kq4FhBpVcIk

146 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Kom igen kan ingen hjälpa mig med detta? inget som känner igen det?

2 403 Inlägg
3 december 2013
Vet inte hur 240ins bakaxel är men på min 940 som jag nyss sålde så lät bakaxeln exakt lika dant och det var inga konstigheter alls med den!

Låter din jävligt när du kör då eller?

146 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Den låter en del, men hör det bara när man bromsar/motorbromsar. När jag accelererar så hör jag inget. Låter mer när jag svänger åt höger också.

730 Inlägg
3 december 2013
Körde ett halvår med ett sådant ljud o de höll! Men är ju bättre o byta för de lär ju haverera förr lr senare tongue

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

112 Inlägg
2 februari 2014
På 945 97:a så har jag ett lätt knackande ljud som kommer och går och alla som jag frågar som även hört ljudet säger att det är antingen hjullager eller lite olja i diff huset.

Jag har haft bilar med hjullager ras och detta ljud låter inte på långa vägar som just hjullager för om det vore ett hjullager så skulle ljudet i teorin öka ju fortare du kör alt minska när du sänker farten men inte på min.

Min låter när jag kommer upp i 50 vid lugn körning men inte när jag trycker på gasen eller vid 90.
Det låter inte mer om jag svänger oavsett håll.

Jag tror mest på låg nivå med olja i diffen även om ljudet låter som om det kommer från vänster bak.

Är det likadant för dig med din axel/hjullager?

Please be patient, monkey learning to drive!

146 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
Märker inget och hör inget när jag kör med den. Hissar jag ena hjulet och snurrar hörs det dock. Så inga problem för mig direkt.

Sök