Du vet väl om att laddet styrs mekaniskt på 740? 850 har en magnetventil som styrboxen höjjer laddet med och den mekaniska wastegaten har då ett relativt lågt grundladd.
Men mest troligt luftläckage. Kolla tryckslangar och tryckrör. Är det plastgalvar på intercoolern så är det även vanligt att galvarna separerar från cellpaketet.
Du vet väl om att laddet styrs mekaniskt på 740? 850 har en magnetventil som styrboxen höjjer laddet med och den mekaniska wastegaten har då ett relativt lågt grundladd.
Men mest troligt luftläckage. Kolla tryckslangar och tryckrör. Är det plastgalvar på intercoolern så är det även vanligt att galvarna separerar från cellpaketet.
Ja men 850 turbon ska väl endå gå att ställa wastegaten på? den är max inne nu och den laddar bara 0.5 känns precis som där är någon som bromsar den till 0.5 bar
Tryckvaktsventil har du väl som slår ifrån , koppla förbi den o det bör gå? Eller är jag ute o cyklar?
Om det är motronic du har, vet inte hur det andra systemet är...
Vart sitter denna tryckvakten? om man får be o fråga. Detta är motronic systemet 182hk
Sitter nere vid fossingarna tror jag och det ska gå att brygga bort denså den inte stryper. Men ladda inte mer än 1 bar för då blir det ventilationshål i blocket!
Du vet väl om att laddet styrs mekaniskt på 740? 850 har en magnetventil som styrboxen höjjer laddet med och den mekaniska wastegaten har då ett relativt lågt grundladd.
Men mest troligt luftläckage. Kolla tryckslangar och tryckrör. Är det plastgalvar på intercoolern så är det även vanligt att galvarna separerar från cellpaketet.
Ja men 850 turbon ska väl endå gå att ställa wastegaten på? den är max inne nu och den laddar bara 0.5 känns precis som där är någon som bromsar den till 0.5 bar
Jo det brukar vara justerbar wastegate original. Men jag tolkade ditt ursprungsinlägg som att det endast var original-turbons wastegate som var justerad.
Testat att lossa slangen till wastegaten för att se om den laddar mer då?
Tryckvaktsventil har du väl som slår ifrån , koppla förbi den o det bör gå? Eller är jag ute o cyklar?
Om det är motronic du har, vet inte hur det andra systemet är...
Vart sitter denna tryckvakten? om man får be o fråga. Detta är motronic systemet 182hk
Sitter nere vid fossingarna tror jag och det ska gå att brygga bort denså den inte stryper. Men ladda inte mer än 1 bar för då blir det ventilationshål i blocket!
Fanns någon tråd om det här förut tror jag!
Ja nu börjar det komma fram i huvudet. haha. Men jag ryckte bort den plasten som sitter där. där har dom ju kopplat ihop laddtrycksmätaren med en tkopplning till orginal laddtrycksmätaren. Sen har jag inte hittat mer. Jo slangarna till ACn. Sitter den vid gaspedalen?.
Du vet väl om att laddet styrs mekaniskt på 740? 850 har en magnetventil som styrboxen höjjer laddet med och den mekaniska wastegaten har då ett relativt lågt grundladd.
Men mest troligt luftläckage. Kolla tryckslangar och tryckrör. Är det plastgalvar på intercoolern så är det även vanligt att galvarna separerar från cellpaketet.
Ja men 850 turbon ska väl endå gå att ställa wastegaten på? den är max inne nu och den laddar bara 0.5 känns precis som där är någon som bromsar den till 0.5 bar
Jo det brukar vara justerbar wastegate original. Men jag tolkade ditt ursprungsinlägg som att det endast var original-turbons wastegate som var justerad.
Testat att lossa slangen till wastegaten för att se om den laddar mer då?
Har ryckt wastegate slangen laddar fortfarnde 0.5 =/
Ja men 850 turbon ska väl endå gå att ställa wastegaten på? den är max inne nu och den laddar bara 0.5 känns precis som där är någon som bromsar den till 0.5 bar
Jo det brukar vara justerbar wastegate original. Men jag tolkade ditt ursprungsinlägg som att det endast var original-turbons wastegate som var justerad.
Testat att lossa slangen till wastegaten för att se om den laddar mer då?
Har ryckt wastegate slangen laddar fortfarnde 0.5 =/
Då är det antingen löjligt klen fjäder i wastegaten (vilken inte bör vara problemet då 850 laddar 1,2bar med chip om jag inte minns fel) eller läckage.
Mest troligt läckage i någon tryckslang, tryckrör eller intercooler.
Vart sitter denna tryckvakten? om man får be o fråga. Detta är motronic systemet 182hk
Sitter nere vid fossingarna tror jag och det ska gå att brygga bort denså den inte stryper. Men ladda inte mer än 1 bar för då blir det ventilationshål i blocket!
Fanns någon tråd om det här förut tror jag!
Ja nu börjar det komma fram i huvudet. haha. Men jag ryckte bort den plasten som sitter där. där har dom ju kopplat ihop laddtrycksmätaren med en tkopplning till orginal laddtrycksmätaren. Sen har jag inte hittat mer. Jo slangarna till ACn. Sitter den vid gaspedalen?.
Tack så mycket för svaren
Har schema på det om du vill ha , kan fixa till imorn! Yep vid gaspedalen nånstans tror ja
Sitter nere vid fossingarna tror jag och det ska gå att brygga bort denså den inte stryper. Men ladda inte mer än 1 bar för då blir det ventilationshål i blocket!
Fanns någon tråd om det här förut tror jag!
Ja nu börjar det komma fram i huvudet. haha. Men jag ryckte bort den plasten som sitter där. där har dom ju kopplat ihop laddtrycksmätaren med en tkopplning till orginal laddtrycksmätaren. Sen har jag inte hittat mer. Jo slangarna till ACn. Sitter den vid gaspedalen?.
Tack så mycket för svaren
Har schema på det om du vill ha , kan fixa till imorn! Yep vid gaspedalen nånstans tror ja
Jo det brukar vara justerbar wastegate original. Men jag tolkade ditt ursprungsinlägg som att det endast var original-turbons wastegate som var justerad.
Testat att lossa slangen till wastegaten för att se om den laddar mer då?
Har ryckt wastegate slangen laddar fortfarnde 0.5 =/
Då är det antingen löjligt klen fjäder i wastegaten (vilken inte bör vara problemet då 850 laddar 1,2bar med chip om jag inte minns fel) eller läckage.
Mest troligt läckage i någon tryckslang, tryckrör eller intercooler.
Den turbon som sitter i nu har laddar 1bar men när jag tryckte ner den i 740n så laddar den inte mer än 0.5. Måste vara något som bromsar den. alla slagarna är typ bytade till silicon slangar
Har ryckt wastegate slangen laddar fortfarnde 0.5 =/
Då är det antingen löjligt klen fjäder i wastegaten (vilken inte bör vara problemet då 850 laddar 1,2bar med chip om jag inte minns fel) eller läckage.
Mest troligt läckage i någon tryckslang, tryckrör eller intercooler.
Den turbon som sitter i nu har laddar 1bar men när jag tryckte ner den i 740n så laddar den inte mer än 0.5. Måste vara något som bromsar den. alla slagarna är typ bytade till silicon slangar
Kollat så alla slangklammer sitter.
Antingen har du grovt avgasläckage eller luftläckage eftersom den laddat som den ska i annan bil men inte i 740in.
Dumpventilen sitter på kompressorhuset på 850-turbon om jag inte minns fel? Du har inte en separat dumventil på någon tryckslang?
Plastgalvar på 740-intercooler? Som sagt inte ovanligt att galvarna släpper från cellpaketet och du får då luftläckage och du får så inte fullt laddtryck eftersom trycket då läcker ut.
Då är det antingen löjligt klen fjäder i wastegaten (vilken inte bör vara problemet då 850 laddar 1,2bar med chip om jag inte minns fel) eller läckage.
Mest troligt läckage i någon tryckslang, tryckrör eller intercooler.
Den turbon som sitter i nu har laddar 1bar men när jag tryckte ner den i 740n så laddar den inte mer än 0.5. Måste vara något som bromsar den. alla slagarna är typ bytade till silicon slangar
Kollat så alla slangklammer sitter.
Antingen har du grovt avgasläckage eller luftläckage eftersom den laddat som den ska i annan bil men inte i 740in.
Dumpventilen sitter på kompressorhuset på 850-turbon om jag inte minns fel? Du har inte en separat dumventil på någon tryckslang?
Plastgalvar på 740-intercooler? Som sagt inte ovanligt att galvarna släpper från cellpaketet och du får då luftläckage och du får så inte fullt laddtryck eftersom trycket då läcker ut.
jag körde med orginal dumventil som sitter 850 turbon orginal. men blev ingen skillnad. Satte på serperat dumventil på tryckröret. Den dumpar(men inte mycket).
Jag ska ut och titta om jag har platsgalvar jag återkommer!
Sitter nere vid fossingarna tror jag och det ska gå att brygga bort denså den inte stryper. Men ladda inte mer än 1 bar för då blir det ventilationshål i blocket!
Fanns någon tråd om det här förut tror jag!
Ja nu börjar det komma fram i huvudet. haha. Men jag ryckte bort den plasten som sitter där. där har dom ju kopplat ihop laddtrycksmätaren med en tkopplning till orginal laddtrycksmätaren. Sen har jag inte hittat mer. Jo slangarna till ACn. Sitter den vid gaspedalen?.
Tack så mycket för svaren
Har schema på det om du vill ha , kan fixa till imorn! Yep vid gaspedalen nånstans tror ja
du får gärna skicka schemat till mig. Vart ute och tittade. Jag hittade inga slangar. bara slangen till laddtrycksmätaren.
Då är det antingen löjligt klen fjäder i wastegaten (vilken inte bör vara problemet då 850 laddar 1,2bar med chip om jag inte minns fel) eller läckage.
Mest troligt läckage i någon tryckslang, tryckrör eller intercooler.
Den turbon som sitter i nu har laddar 1bar men när jag tryckte ner den i 740n så laddar den inte mer än 0.5. Måste vara något som bromsar den. alla slagarna är typ bytade till silicon slangar
Kollat så alla slangklammer sitter.
Antingen har du grovt avgasläckage eller luftläckage eftersom den laddat som den ska i annan bil men inte i 740in.
Dumpventilen sitter på kompressorhuset på 850-turbon om jag inte minns fel? Du har inte en separat dumventil på någon tryckslang?
Plastgalvar på 740-intercooler? Som sagt inte ovanligt att galvarna släpper från cellpaketet och du får då luftläckage och du får så inte fullt laddtryck eftersom trycket då läcker ut.
Den turbon som sitter i nu har laddar 1bar men när jag tryckte ner den i 740n så laddar den inte mer än 0.5. Måste vara något som bromsar den. alla slagarna är typ bytade till silicon slangar
Kollat så alla slangklammer sitter.
Antingen har du grovt avgasläckage eller luftläckage eftersom den laddat som den ska i annan bil men inte i 740in.
Dumpventilen sitter på kompressorhuset på 850-turbon om jag inte minns fel? Du har inte en separat dumventil på någon tryckslang?
Plastgalvar på 740-intercooler? Som sagt inte ovanligt att galvarna släpper från cellpaketet och du får då luftläckage och du får så inte fullt laddtryck eftersom trycket då läcker ut.