Ta en titt på
www.shopusa.se.
Har själv inte provat på det ännu, då det med lite tur blir billigare om en privatperson säljer. Oftast handlar jag för så små summor med, så det är ingen idé eftersom de gärna slinker igenom tullen i alla fall.
Ska du dock skicka efter stora och/eller dyra prylar, då känns det som om shopusa absolut är ett alternativ. Allt verkar försäkrat och du vet exakt vad det kostar innan du beställer.
Enda att tänka på är frakten inom USA. Den ingår INTE i shopusa:s beräkning och tillkommer alltså. Den summan måste man enl svensk lag betala moms på, då det är en tjänst du köper, men köper du (och förbrukar) du den i USA, då slipper du momskostnaden på frakten i alla fall. Shopusa lägger inte moms på den i alla fall om jag förstår rätt. Maila gärna deras kundtjänst och fråga, de svarar riktigt snabbt.
Dessutom har väldigt många amerikanska firmor fri frakt inom USA.
När jag blir stor och rik, då ska jag försöka få hem en motor från USA och det var inga problem enl shopusa. inget extra för att den var tung eller så, beräknas enbart på pris.
Låter jag som en representant för shopusa? Så är det inte, det finns säkert flera firmor som är lika bra/billiga, men jag fick ett väldigt bra bemötande från detta företag och vågar mig på en försiktig rekomendation baserat på det jag vet.