Vänta nu, kommer den att få samma stuk som på bilden???? Fettttt grym isf!!!! Då måste vi ju lätt ta en bild på den och min bubbla tillsammans när de är klara
Ja, ungefär. Kanske inte den färgen o så men har inte bestämt färg än så man vet inte men jag är helt på med bilden älskar ditt projekt också!
Cortina1 skrev:
Va hitta du dom nya bladfjädrarna?
Menar du den fram? Nu kommer jag inte riktigt ihåg P.g.a. Att jag har hittat så många fiat 126 sidor, men kolla fiat126vdlaan.nl eller nått liknande, bra priser och dom är riktigt snabba. Du har paketet på 4-5 dar
Nu har motorn äntligen kommit, och självklart så ringer dom 7.30 en onsdagsmorgon när man minst anar det
Men han inte öppna och kolla p.g.a. av hela paketet av skruvat så fick ha en skruvdragare först. Men det första jag gjorde när jag kom hem from jobb var att ta min "hoj" till garaget
Jag kallar den: Åkatillgaragethoj
Finns ingen bättre. Lite bilder gott folk och ursäktar för mobilbilderna
Älskar denna skruvdragare, Den är så liten, lätt och smidig. Tackar min pappa för denna!
En liten bit på vägen
Hello there mr. fiat 126 650cc engine
Liten grej jag blev väldigt missnöjd med var att där fattas en motorfäste grej där Den var med på bild på webshopen. Ska mejla och fråga vad de är frågon om. Får inte den nu i julhelgerna
Får tacka för mig sålänge. Vi får hoppas på att avgasröret och motorfästet kommer den här veckan men sålänge kan jag städa/rensa i garaget då det är grejer överallt och bara skräp (enligt mig)
Kanongött med helt ny motor! Julklapp till dej själv:)
Vad kostar en sådan pjäs?
Ja, de kan man lugnt säga
Men en väldigt dyr julklapp doc, var inne på deras sida nu för att skicka ett mejl till dom och såg att dom hade gått upp till 1200 euro, men jag köpte min för 800 euro så de var precis i tid
Kan nu meddela att mitt avgassystem har kommit och ska hämta de på posten imorgon. Det har även kommit ett till paket som jag misstänker är mina skruvar som jag har beställt. Har beställt en hel del m gängat, muttrar och brickor. Hela paketet är på 13 kg och innehåller över 700 artiklar Lite sjukt men det skruvas INTE in några gamla skruvar i min bil
Sen har min snälla far "givit" mig en liten tidig julklapp, Jag har nu införskaffat en Canon 1100D IS till projektet m.m. Då jag inte gillar att bli bortskämd men han hjälpte mig en bit på vägen med kameran ändå så är verkligen jätte tacksam för det. Har gått runt och fotograferat hela dan här nu
Men det känns verkligen kul att ha en ordentlig kamera nu till projektet
Jag hade bara lite svårt att fotografera den nya kameran MED den nya kameran så fick använda mobilen där Här är den i alla fall
Lite bilder när jag tog med kameran
Haha, i alla fall ska se om jag kan lära mig lite mer om den. Garaget ska städas imorgon, är OMÖJLIGT att vara där inne nu. Grejer överallt!
nice , fin kamera , funkar den bra änsålänge då och förstår du den haha ?
Tack Den funkar kanon och jämfört med andesson på siba för 499kr så är den grymt bra
Ja, den är ganska lätt gissar jag då många säger att systemkameror är svåra men man förstår den lätt rätt. Men det finns mycket kvar att lära sig tror jag
Först Lillpains fiat 126, och sen den här?! Märks att det är julafton för jag ÄLSKAR dessa små bilar!
Jasså, vem är Lillpains? Håller han också på med fiat 126 projekt? Jag gillar den också, men de hade klart varit lite roligare om det fanns en 4 cylindrig motor i grunden
Har nu hämtat paketen på posten. Det var avgassystemet och skruvarna jag beställde, blev en hel del skruvar, muttrar och brickor men som jag har sagt så skruvar jag INTE på en gammal skruv igen
Bilder med den nya kameran, Låt bilderna tala för sig själv
Tog bara en kvart att få upp paketet då jag inte vill göra märken i avgassystemet när jag skar igenom dom 6 lagerna bubbelplast
Först Lillpains fiat 126, och sen den här?! Märks att det är julafton för jag ÄLSKAR dessa små bilar!
Jasså, vem är Lillpains? Håller han också på med fiat 126 projekt? Jag gillar den också, men de hade klart varit lite roligare om det fanns en 4 cylindrig motor i grunden
Lillpain är pains son, pain är sponsrad av MDS och har ställt ut sina klar på elmia Lillpains Fiat projekt finns på gatbilar, dock är det av det mer extremare fallet med styling osv jämfört med ditt Men båda projekten är skitnajs!
Avgassystemet ser riktig snyggt ut, ser fram emot att se det monterat
Efter att jag hade fått reda på att mitt motorfäste inte kommer p.g.a. att posten har "tappat bort det" så får jag tydligen inte de. Säljaren skulle i alla fall skicka tillbaka pengarna.
Så jag har beställt ett nytt från en affär så jag vet 100% att jag får de den här gången
De som har hänt i garaget idag är att jag har sorterat ut skruvarna, brickorna och muttrarna i rätt fack. När jag var klar med de tänkte jag att jag skulle förbereda för på montering av motorn men så kunde man ändå inte låta bli att montera på den Så motorn för stå påmonterad på pallen så länge tills jag får fästet, sen blir de PROVSTART
Lite nya bilder med min nya kamera, byte till en Nikon d3200
När jag var inne och pilla med växellådan så upptäckte jag en rolig grej med tändspolen WAAAOOOWW biltemas högefekttändspole
Bilen drar max även fast att där inte är någon motor i
Innan allt var insorterat
Allt de där ska in och de ligger mycket mer under
Nu var allt inne
Nu ska motorn på
Försökte få av den här grejen från gasvajerna men den vägrar gå av!
försökte hetta upp de men ack nej
Så klippte av skiten istället för wiren var för lång ändå
Wippss.. Så var den på
Tack för mig så länge och GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!