4443
Sök

Volvo 945 -91as b230F i 245:A

786 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
#1
Har en 245:a fick nys om en b230F ur en 945, skall jag använda 945:ns kabelhärva å boxar eller kan jag ta 245:Ans kabelhärva å 945:ans boxar? eller äre något som inte lär funka?
Senast redigerat av Volvo240Driver (7 december 2013)

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

324 Inlägg
7 december 2013
#2
Vilken årsmodell är det på din 245a? Det är olika styrsystem i olika bilar nämligen.


786 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
#3
Catoxxo skrev:
Vilken årsmodell är det på din 245a? Det är olika styrsystem i olika bilar nämligen.

igentligen har jag inget styrsystem just nu, tänkte om det kommer att skärva sig med 945:ans kabelhärvan, för på 245nas system går ju motorrummet å vad jag vet funkar inte 740s systemen för dem har sitt inne i cupén eller hur det var, så tänkte om det var samma med 945:orna om det också gick i cupén eller är jag ute å vinglar helt nu?...

Helst skulle jag bara vilja punga upp pengar på 945:ans system å det blir typ bara att plugga in allt å pröva starta.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

324 Inlägg
7 december 2013
#4
Volvo240Driver skrev:
igentligen har jag inget styrsystem just nu, ... 740s systemen för dem har sitt inne i cupén eller hur det var, så tänkte om det var samma med 945:orna om det också gick i cupén eller är jag ute å vinglar helt nu?...

Så din kaross är rensad på motor-el?
940in har, liksom 740, ihopbundet elsystem med kupén, vilket gör det krångligare att koppla in allt och få det att fungera.
Det är det som är fördelen med 240ins, det är avskilda härvor.


786 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
#5
Catoxxo skrev:
Volvo240Driver skrev:
igentligen har jag inget styrsystem just nu, ... 740s systemen för dem har sitt inne i cupén eller hur det var, så tänkte om det var samma med 945:orna om det också gick i cupén eller är jag ute å vinglar helt nu?...

Så din kaross är rensad på motor-el?
940in har, liksom 740, ihopbundet elsystem med kupén, vilket gör det krångligare att koppla in allt och få det att fungera.
Det är det som är fördelen med 240ins, det är avskilda härvor.

vet av ett företag som har en 240 med b230F kabelhärva i, -90 , Så går det att ta 945 boxar å motorn å köpa kabelhärvan ifrån 240 å få det att funktionera med 945 boxar å motorn me 240 härvan?

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

324 Inlägg
7 december 2013
#6
Volvo240Driver skrev:
vet av ett företag som har en 240 med b230F kabelhärva i, -90 , Så går det att ta 945 boxar å motorn å köpa kabelhärvan ifrån 240 å få det att funktionera med 945 boxar å motorn me 240 härvan?

90ans 240härva ska fungera bra med 945motorn+boxar ja.


Volvoskadad
6 017 Inlägg
7 december 2013
#7
Tänk på att 940ns toppmonterade fördelare inte passar så bra mot 240ns torpedvägg.

Jonas

786 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
#8
Catoxxo skrev:
Volvo240Driver skrev:
vet av ett företag som har en 240 med b230F kabelhärva i, -90 , Så går det att ta 945 boxar å motorn å köpa kabelhärvan ifrån 240 å få det att funktionera med 945 boxar å motorn me 240 härvan?

90ans 240härva ska fungera bra med 945motorn+boxar ja.

Blir så jag får dra ett samtal till dem då.

Volvo_Mannen skrev:
Tänk på att 940ns toppmonterade fördelare inte passar så bra mot 240ns torpedvägg.

Det går att fixa, för det går ju att flytta ner den.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

Rörkrökare
575 Inlägg
23 december 2013
#9
Catoxxo skrev:
Volvo240Driver skrev:
vet av ett företag som har en 240 med b230F kabelhärva i, -90 , Så går det att ta 945 boxar å motorn å köpa kabelhärvan ifrån 240 å få det att funktionera med 945 boxar å motorn me 240 härvan?

90ans 240härva ska fungera bra med 945motorn+boxar ja.

Då lånar ja tråden lite. Jag har en 240 89;a och skulle plocka in motor från en 945 turbo 96;a. Hur funkar de med elen mellan dom bägge?

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

762 Inlägg
23 december 2013
#10
simeboy skrev:
Catoxxo skrev:
Volvo240Driver skrev:
vet av ett företag som har en 240 med b230F kabelhärva i, -90 , Så går det att ta 945 boxar å motorn å köpa kabelhärvan ifrån 240 å få det att funktionera med 945 boxar å motorn me 240 härvan?

90ans 240härva ska fungera bra med 945motorn+boxar ja.

Då lånar ja tråden lite. Jag har en 240 89;a och skulle plocka in motor från en 945 turbo 96;a. Hur funkar de med elen mellan dom bägge?

Om det är Lh2.4 i båda (vilket jag är ganska säker på att det är) så är det bara att flytta över motorn, flytta på fördelaren och flytta över boxarna. Det är lättast att bara byta ut 240 boxarna mot 940:ins, då slipper du att byta chipp smile


324 Inlägg
25 december 2013
#11
Garagemuppen skrev:
Om det är Lh2.4 i båda (vilket jag är ganska säker på att det är) så är det bara att flytta över motorn, flytta på fördelaren och flytta över boxarna. Det är lättast att bara byta ut 240 boxarna mot 940:ins, då slipper du att byta chipp smile

Ska vara LH 2.4 i båda ja.
Tänkte flika in, det ringer en klocka i mitt huvud om att det sitter startspärr i bränsleboxen på -96 och framåt? Någon som kan bekräfta?


Rörkrökare
575 Inlägg
26 december 2013
#12
Catoxxo skrev:
Garagemuppen skrev:
Om det är Lh2.4 i båda (vilket jag är ganska säker på att det är) så är det bara att flytta över motorn, flytta på fördelaren och flytta över boxarna. Det är lättast att bara byta ut 240 boxarna mot 940:ins, då slipper du att byta chipp smile

Ska vara LH 2.4 i båda ja.
Tänkte flika in, det ringer en klocka i mitt huvud om att det sitter startspärr i bränsleboxen på -96 och framåt? Någon som kan bekräfta?

Hmmm ok, blir summan av de att man måste ha tändningslås och allt med sig ifrån 940:in?

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

324 Inlägg
26 december 2013
#13
simeboy skrev:
Hmmm ok, blir summan av de att man måste ha tändningslås och allt med sig ifrån 940:in?

Jag skulle också vilja veta vad som krävs.

Någon annan som vet?



Sök