3508
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

293 482 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
257 Inlägg
21 december 2013
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
nu vet jag inte hur ett avgassystem sitter på 945'er men själv tycker jag det är snyggare om utblåset sitter rakt ^^ men smaken är som baken, dvs delad big_smile

jag tycker det är mycket snyggare att ha det böjt åt sidan än rakt. och passar bättre till stuket med wink men det är som du säger, alla har ju inte samma smak direkt smile

257 Inlägg
21 december 2013
Trådstartare
MolleCom skrev:
Oh yeah! JDM volvo 945...
Nån gång måste jag bara ha stance stuk på en 142 eller något, WOW!

om man vill å vågar sticka ut och inte köra samma tråkig 945a som alla andra så är ju detta ett bra sätt att göra det på iaf.. har sett en stance stukad 142a, såg riktigt go ut enligt mig wink
Senast redigerat av Cappy (21 december 2013)

1 830 Inlägg
23 december 2013
Cappy skrev:
Jiiimmie skrev:
nu vet jag inte hur ett avgassystem sitter på 945'er men själv tycker jag det är snyggare om utblåset sitter rakt ^^ men smaken är som baken, dvs delad big_smile

jag tycker det är mycket snyggare att ha det böjt åt sidan än rakt. och passar bättre till stuket med wink men det är som du säger, alla har ju inte samma smak direkt smile

jo förstår dig, men jag vet inte hur slutresultatet kommer vara då jag inte vet vad JDM står för heller, men det blir nog skitbra i slutändan därför jag följer och då kanske det passar bättre med att ha det på sniskan än rakt, va vet jag ? ^^ alla har sina åsikter o ideer big_smile

257 Inlägg
25 december 2013
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Cappy skrev:
Jiiimmie skrev:

jo förstår dig, men jag vet inte hur slutresultatet kommer vara då jag inte vet vad JDM står för heller, men det blir nog skitbra i slutändan därför jag följer och då kanske det passar bättre med att ha det på sniskan än rakt, va vet jag ? ^^ alla har sina åsikter o ideer big_smile

nee precis du kanske kommer tycka om det mer när allt annat är klart, lite svårt att avgöra nu när bygget har precis börjat ju wink

257 Inlägg
25 december 2013
Trådstartare
har inte lagt upp nåt på några dagar nu pga att jag varit sjuk så har inte kunnat meka nåt mer...  tar lite ledigt från mekandet nu till jul men igång snart igen smile God jul på er alla! smile

(bild från när det va vit och gick brett ute vilket man saknar)
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-dc74eefc10a5794d614a887bb83a3819.jpg

Jägare
97 Inlägg
26 december 2013
Men jag tror faktiskt på din idé.. Vad hade du tänkt dig för fälgar? Kan ju bli svårt eftersom stancade bilar slickar skärmkanten riktigt med några 15 tummare, hur hade du tänkt lösa de?

Riktiga män kör otonat

1 830 Inlägg
26 december 2013
Förstår inte varför folk ska hata så mycket på forum.. Är det nått man inte gillar, fortsätt med annat då? tongue

376 Inlägg
27 december 2013
blir de inte stance stuk så blir de nog ett jävla bra svenskstuk smile

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
27 december 2013
breddade plåtisar och japs dämpare är inte stance eller jdm !

Svensk stuk är det du satsar på smile inget fel med de !

1 830 Inlägg
27 december 2013
Det ska alltså vara så lågt som möjligt och mycket camber för jdm eller har jag fel? smile

94 Inlägg
27 december 2013
Egentligen så står JDM för Japanese Domestic market, vilket betyder Bilar om tillverkade och sålda i bara japan.

Så det är inte direkt något stuk, utan bara att dom är sålda i japan med saker som högerstyrning och fartspärrar på 180km/h.

Men detta har ju breddats väldigt mycket så nu är det typ en beteckning på alla stukade japanska bilar eller att man byggt om sin svensksålda bil med JDM specialdelar. smile så stuket är typ att man bygger som dom i japan!

1 830 Inlägg
27 december 2013
AntonL skrev:
Egentligen så står JDM för Japanese Domestic market, vilket betyder Bilar om tillverkade och sålda i bara japan.

Så det är inte direkt något stuk, utan bara att dom är sålda i japan med saker som högerstyrning och fartspärrar på 180km/h.

Men detta har ju breddats väldigt mycket så nu är det typ en beteckning på alla stukade japanska bilar eller att man byggt om sin svensksålda bil med JDM specialdelar. smile så stuket är typ att man bygger som dom i japan!

jaja då förstår jag ^^
har bara hört jdm förr men inte fått en klar uppfattning om vad det är ^^

363 Inlägg
27 december 2013
Vill inte vara den, men enligt mig kan man inte bygga en JDM bil av Volvo eller någon annan bil som inte kommer från Japan.. Ser inget än som har med JDM eller Stance att göra, men projektet har väl precis börjat.

Berätta gärna vad du har för planer på bilen för att få den till JDM stuk?

Lycka till med bygget, du får gärna bevisa att det går!

1 830 Inlägg
27 december 2013
Viinikka92 skrev:
Vill inte vara den, men enligt mig kan man inte bygga en JDM bil av Volvo eller någon annan bil som inte kommer från Japan.. Ser inget än som har med JDM eller Stance att göra, men projektet har väl precis börjat.

hehe ungefär som tyskstuk o tyska bilar ^^ Men med mycket om o men så går det med allt wink

257 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
MolleCom skrev:
Men jag tror faktiskt på din idé.. Vad hade du tänkt dig för fälgar? Kan ju bli svårt eftersom stancade bilar slickar skärmkanten riktigt med några 15 tummare, hur hade du tänkt lösa de?

har inte bestämt fälgar än, men som sagt för tillfället blir det centrumvända 16" plåtfälgar i nån rolig färg.. ska ju satsa på så mycket camber som möjligt, det löser nog problemet, dock kostar det ju lite att få en fin camber på en 940...

257 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Förstår inte varför folk ska hata så mycket på forum.. Är det nått man inte gillar, fortsätt med annat då? tongue

håller med dig, fan har man problem med ens bygge varför lägga sig i då ju? men vissa måste ju få sitt sagt, även om inte en jävel bryr sig wink

257 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
robba91 skrev:
blir de inte stance stuk så blir de nog ett jävla bra svenskstuk smile

säger såhär, rubriken tyder ju, stance/ JDM så jag ska se till att det blir det... och visst inte det lättaste i världen att göra på en 940 då det knappt finns några delar i det stuket, och även om det få bli några delar som används mest för svenskstuk så ska jag se till att det blir ett stancestukad volvo wink

257 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
CHEEVA skrev:
breddade plåtisar och japs dämpare är inte stance eller jdm !

Svensk stuk är det du satsar på smile inget fel med de !

breddade plåtisar ska på för tillfället bara, dock blir det ett roligt färg på dom, och en "japs"dämpare har la inget svenskt i sig? det är inte svensktstuk jag satsar på men lite synd att du ska döma bygget som knappt är igång, bättre att du väntar tills jag är klar med hela bygget än bara en del av den så ska du se att det blir stance wink

234 Inlägg
27 december 2013
http://www.oijoij-society.com/viewtopic … amp;t=5811 Här har du några sidor med inspiration, om du behöver det vill säga smile. Jag tänker inte diskutera vad de olika "stuken" heter, men detta kan bli intressant om du lyckas bygga den olikt mot vad de flesta andra gör som "stylar" sina 740/940. Hur ska du lösa det med negativ camber i bak? Byta till multilink som det diskuterades tidigare i tråden?.  http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/volvo … index.html Det börjar ju dyka upp billigare coilovers med justerbara topplagringar fram till dom gamla volvosarna, kan vara värt om man ska justera in fitmenten av fälgarna mot hjulhusen.

Lycka till, jag kommer att följa projektet så länge det ser ut att bli lite annorlunda än de andra 711 trådarna där folk "stylar" sina volvos.

Mvh// Mattias

257 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
Viinikka92 skrev:

nejj jag förstår dig, men JDM och Stance har ju blivit nåt stort och spridit sig över hela världen på sistone och det är inte längre bara japanska och tyska bilar som stukas.. och jag älskar både Jdm och stance stuk och äger en volvo, så varför inte göra nåt ovanligt och stance/ jdm stuka den?

jaa som du själv säger lite svårt att se Stance eller JDM just nu när det har precis börjat, och jag har börjat på maskinella sidan med... men snart sätter jag igång med det som har med stuket att göra, och vad jag har tänkt mig än sålängre är:
*sänka ordentligt och få på fina fälgar(blir 16" centrumvända plåtfälgar i ett roligt färg för tillfället), *stickerbomba en av framskärmarna, *sätta på hoodbra, * tona och sätta dit min dekal i bakrutan, * göra nåt med tråkiga inredningen med... det är vad jag har för ideer än så längre men kommer mer under tiden man bygger ihop allt med smile

tackar, jodå ska se till att det blir rätt stuk på skiten!
Senast redigerat av Cappy (27 december 2013)

Sök