3341
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

293 484 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
Turbo?
440 Inlägg
27 december 2013
Alltid på forum ska folk vara den som kan bäst, visst jdm handlar om enbart japanska bilar. Varför ska då flera st tala om de? Bara för att de hårddraget inte går att få en jdm bil av en svenskbil betyder inte de att man kan va inspererad av deras sätt att fixa bilar och göra nånting utav de.
Så kan alla bara lägga ner med jdm snacket nu och förstöra hans projekttråd? De är kommenterat klart nu.

Har sett några vrål feta volvos på stanceworks, så de går bara man vill att få ett schysst stuk.

Kör hårt iaf, ska bli kul att se resultatet smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

257 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
Denniz_ skrev:
Alltid på forum ska folk vara den som kan bäst, visst jdm handlar om enbart japanska bilar. Varför ska då flera st tala om de? Bara för att de hårddraget inte går att få en jdm bil av en svenskbil betyder inte de att man kan va inspererad av deras sätt att fixa bilar och göra nånting utav de.
Så kan alla bara lägga ner med jdm snacket nu och förstöra hans projekttråd? De är kommenterat klart nu.

Har sett några vrål feta volvos på stanceworks, så de går bara man vill att få ett schysst stuk.

Kör hårt iaf, ska bli kul att se resultatet smile

kunde inte sagt det bättre själv dennis! tack smile

1 830 Inlägg
28 december 2013
Cappy skrev:
Jiiimmie skrev:
Förstår inte varför folk ska hata så mycket på forum.. Är det nått man inte gillar, fortsätt med annat då? tongue

håller med dig, fan har man problem med ens bygge varför lägga sig i då ju? men vissa måste ju få sitt sagt, även om inte en jävel bryr sig wink

finns folk till allt tyvärr tongue

257 Inlägg
28 december 2013
Trådstartare
Kooza skrev:
http://www.oijoij-society.com/viewtopic … amp;t=5811 Här har du några sidor med inspiration, om du behöver det vill säga smile. Jag tänker inte diskutera vad de olika "stuken" heter, men detta kan bli intressant om du lyckas bygga den olikt mot vad de flesta andra gör som "stylar" sina 740/940. Hur ska du lösa det med negativ camber i bak? Byta till multilink som det diskuterades tidigare i tråden?.  http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/volvo … index.html Det börjar ju dyka upp billigare coilovers med justerbara topplagringar fram till dom gamla volvosarna, kan vara värt om man ska justera in fitmenten av fälgarna mot hjulhusen.

Lycka till, jag kommer att följa projektet så länge det ser ut att bli lite annorlunda än de andra 711 trådarna där folk "stylar" sina volvos.

ganska go sida,lär kolla ibland smile  jag studerar fortfarande = ingen stor stor inkomst om månaden så det är lite svårt för mig att lägga ut 10k bara sådär men nån gång så blir det coilovers, billigare alternativ är 960 bakvagn så kanske få köra på det nu om man lyckas hitta nåt smile

tackar, och som sagt det blir inget vanligt styling, ska hålla mig till stance stuket smile

257 Inlägg
28 december 2013
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Cappy skrev:
Jiiimmie skrev:
Förstår inte varför folk ska hata så mycket på forum.. Är det nått man inte gillar, fortsätt med annat då? tongue

håller med dig, fan har man problem med ens bygge varför lägga sig i då ju? men vissa måste ju få sitt sagt, även om inte en jävel bryr sig wink

finns folk till allt tyvärr tongue

hahaha precis big_smile

Jägare
97 Inlägg
28 december 2013
Men något som jag skulle bli barnsligt förtjust i vore om du "tyskstuka" stanca den!
Allså

Breddade plåtisar ELLER några andra liknande fälgar fast med lite mer krom på
Nu kommer jag inte ihåg på en gång vad de heter men när hjulen står lite snett (för lite kaffe)
Klappsänkt
Tonad runtom
Behålla orginalfärgen eller rolla den wink
Något coolt med frånten så gubbbilsstuket försvinner!
Kanske några udda addons runtom bara för att verkligen slicka backen!

Riktiga män kör otonat

1 830 Inlägg
29 december 2013
MolleCom skrev:
Men något som jag skulle bli barnsligt förtjust i vore om du "tyskstuka" stanca den!
Allså

Nu kommer jag inte ihåg på en gång vad de heter men när hjulen står lite snett (för lite kaffe)
Klappsänkt
Tonad runtom

Kan det vara Camber du menar? ^^ Vet bara att ena vinkeln heter så xD
Skulle vart nice med centrumvända plåtisar som har en fräsch färg på kanten är rätt så snyggt (typ samma färg på bilen längst ut på fälgen) svårt o förklara har bara sett en som haft så smile
Toning så tycker jag det ska vara röktonat a o bak eller svart som fan från b (typ 5% ljusinsläpp dvs). Hade det på min 740 och tänkte ha det på en 945 när jag väl skaffat en ^^

PFP Crew
220 Inlägg
29 december 2013
du har la inte vart så korkad o dragit slangen så den skenladdar?

Pink Flesh Pullers Familia

257 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
MolleCom skrev:
Allså

Klappsänkt
Tonad runtom

Skulle vart nice med centrumvända plåtisar som har en fräsch färg på kanten är rätt så snyggt (typ samma färg på bilen längst ut på fälgen) svårt o förklara har bara sett en som haft så smile
Toning så tycker jag det ska vara röktonat a o bak eller svart som fan från b (typ 5% ljusinsläpp dvs). Hade det på min 740 och tänkte ha det på en 945 när jag väl skaffat en ^^

som sagt för tillfället (innan det kommer några större fälgar) blir det 16" centrumvända plåtfälgar med röd/limegrön/smurfblå på fälgbanan och en stor sänkning på det big_smile
rolla bilen ska jag dock inte göra för det är helt onödigt att förstöra den när den e så fin i lacken, men blir däremot annat så som stickerbomb mm som ska på!

257 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
jakobsson740 skrev:
du har la inte vart så korkad o dragit slangen så den skenladdar?

jodå spikar upp till 16 bar ibland men varför inte? haha nee jag bara skämtar den sitter som den ska smile

snickare
612 Inlägg
29 december 2013
Jiiimmie skrev:
MolleCom skrev:
Allså

Klappsänkt
Tonad runtom

Du menar som jag hade? tongue
https://www1.garaget.org/archive/106/105488/267618/267618-2784807.jpg

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
29 december 2013
Breddade plåt passar ju inte in varken om du ska köra Stance eller jdm stuk tongue

Allmänt körd i huvudet

Jägare
97 Inlägg
29 december 2013
NEEEEEEEEEEEEEEJ! Inge stickerbombs! nej fy ush hmm Kanske om de hade varit nån skabbig driftingbil som du ska dölja bucklorna på.. men annars borde de va böter på att ha stickerbombs! Näe utan satsa på ett cleant stuk med camber och klappsänkt, blir fint som fan! kanske några breddade skärmkanter från lmr? dubbla utblås kanske som går in i skärmen bak? (om du ska byta baken på den såklart)

Riktiga män kör otonat

257 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
Breddade plåt passar ju inte in varken om du ska köra Stance eller jdm stuk tongue

ingen ekonomi till att köpa ett par fina stancefälgar än, så än så längre blir det centrumvända plåtfälgar, men som sagt det är bara för tillfället smile men blir ett roligt färg på dom iaf tongue

257 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
MolleCom skrev:
NEEEEEEEEEEEEEEJ! Inge stickerbombs! nej fy ush hmm Kanske om de hade varit nån skabbig driftingbil som du ska dölja bucklorna på.. men annars borde de va böter på att ha stickerbombs! Näe utan satsa på ett cleant stuk med camber och klappsänkt, blir fint som fan! kanske några breddade skärmkanter från lmr? dubbla utblås kanske som går in i skärmen bak? (om du ska byta baken på den såklart)

personligen tycker jag stickerbomb är grymt fint, så det ska på nån av skärmarna definitivt, blir sänkt och ska göra mitt bästa för att få fin camber i framtiden smile kör redan 4" japsdämpare som ser rätt fin ut wink

Turbo?
440 Inlägg
31 december 2013
Själv tycker jag bara stickerbomb passar på nån tyskstukad bil, behåll den ren och fin precis som en stancad bil ska va, låg, fet och clean smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

1 830 Inlägg
1 januari 2014
allenalle skrev:
Jiiimmie skrev:
MolleCom skrev:
Allså

Klappsänkt
Tonad runtom

http://www1.garaget.org/archive/106/105488/267618/267618-2784807.jpg

JA! exackt sådär ! eller bara en smal linje (upp till var o en!) :DDD
Men det där är så jävla läckert så det är sjukt ^^

Men om man inte är ett fan av det där så kan man ju alltid köra på spacers och ett par udda fälgar när man har råd ^^
Meeeeeeeeeeeeen.. Man ska ha råd också vet ej hur det är med trådskapare big_smile

257 Inlägg
1 januari 2014
Trådstartare
Denniz_ skrev:
Själv tycker jag bara stickerbomb passar på nån tyskstukad bil, behåll den ren och fin precis som en stancad bil ska va, låg, fet och clean smile

vill ha stickerbomb på för jag tycker det är snyggt som fan men passar bra om man vill sticka ut lite ju, annars blir det för mycket av en clean volvo med fina fälgar smile

257 Inlägg
1 januari 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
allenalle skrev:
Jiiimmie skrev:

http://www1.garaget.org/archive/106/105488/267618/267618-2784807.jpg

JA! exackt sådär ! eller bara en smal linje (upp till var o en!) :DDD
Men det där är så jävla läckert så det är sjukt ^^

Men om man inte är ett fan av det där så kan man ju alltid köra på spacers och ett par udda fälgar när man har råd ^^
Meeeeeeeeeeeeen.. Man ska ha råd också vet ej hur det är med trådskapare big_smile

Blir så med mina fälgar såfort jag har hittat nån som centrumvänder i närheten, då blir det antingen bilens färg, limegrön eller smurfblå kan inte bestämma mig än...

Studerar fortfarande så har ingen jätte inkomst än men det blir ett par feta fälgar inom "kort" wink

486 Inlägg
2 januari 2014
Hittills på din lista finns det inget som gör att den sticker ut, allt de du har på din lista ser man på var och varannan 7/940 på bilträffar. Och de stuket du är påväg mot är helt klart tyskstuk.

Jdm... Nej din bil är inte Jdm, kommer inte bli jdm. Inte ens om du försöker. Face it, har du inte råd med annat än breddade plåtfälgar, så lär du inte heller har råd med jdm fälgar heller som volk, advan, works, ssr mm...

Har inget emot att du försöker få den mot stance hållet, men håll jdm utanför wink

Och Jo, en japsdämpare är inte "jdm" bara för den sitter på japsbilar för det mesta. Den ska va tillverkad av ett japanskt företag med.

Här har du bra förklaring smile http://www.clubjdm.se/vad-ar-jdm/

Sök