MikkoHansen skrev:
Forgedumpen sitter på samma plats i kompressorhuset som original...
Precis , skruvade bort original och dit med Forge dumpen.
MikkoHansen skrev:
låter som den kvittrar i slutet?
kör du med tjock eller tunn slang? för isåfall kan slangen sugas ihop och inte öppnar dumpen!
Det är mer ett "pys" som förstärks genom att jag har insatssportfilter (har jag fått förklarat för mig)
Om slangen är tjock eller smal har jag inte den blekaste om , allt jag vet är att den var sprucken längs "ner" vilket orsakade ett tydligt kvitter på väldigt låga varv. Knippsade bort den spruckna biten och tryckte tbx slangen.
Hur menar du tjock, du menar "tjockleken" på gummit typ..? Hur vet man vad som är tunt och tjockt ^^?
Fredde_Vette skrev:
För klen fjäder? Hur mycket laddar du?
Vet inte för stunden hur mycket jag laddar, men då slangen var sprucken med originaldump så laddade den bara 0,5. Nu är sprickan borta och forgedumpen på plats istället.
Xoff skrev:
hur sitter slangen till dumpen? via massa tkors hit i dit eller raka vägen från vakuumträdet? bäst är raka vägen från trädet (som du hittar under kåpan till spjället) det skall inte sitta massa tkors och skit på den, för varje "förbrukare" av luft får dumpen dels att inte ha ett riktigt mottryck (en vanlig missuppfattning är att dumpen inte behöver mottryck) dels så får den ett klent vakum vid spjällsläpp...
Tack för svaret! Det vet jag faktiskt inte , jobbar till 24 så kollar då jag kommer hem. Har ingen laddtrycksmätare i bilen så borde vara ett T-kors till den iaf. Ska kolla upp det!
Tack för alla svar , fler tankar mottages gärna.