3239
Sök

Bmw 335d Touring Dippad/stance

Här kommer ni kunna följa mitt projekt och samarbete med plastit.se. (sponsor för 2014) Bilen är en Bmw 335d. Bilen kommer att dippas med hjälp av plasti dip. Bilen kommer att under nästa år att synas på olika bil träffar runt om... Visa mer

90 602 Visningar
Projektet avslutat 15 september 2014
Member of LowMotion
1 705 Inlägg
22 januari 2014
Vet inte om jag skrivit det förut, men använd quickwax på alla dippade ytor så slipper du gummi känslan, + att det blir lättare att tvätta bilen smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

485 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
figge_stunter skrev:
Vet inte om jag skrivit det förut, men använd quickwax på alla dippade ytor så slipper du gummi känslan, + att det blir lättare att tvätta bilen smile

Det har du inte men tack för det grymma tipset smile ska strax ner till gruvan å fortsätta,ska försöka klura ut vilket stift i kabeln mellan gpsen o skärmen är ljud o bild så det lär nog ta resten av dagen wink

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
22 januari 2014
xc_70 skrev:
figge_stunter skrev:

Det har du inte men tack för det grymma tipset smile ska strax ner till gruvan å fortsätta,ska försöka klura ut vilket stift i kabeln mellan gpsen o skärmen är ljud o bild så det lär nog ta resten av dagen wink

Inga problem! smile

ÅÅfyfan, det hade tagit mig flera veckor (suger på el, och hatar det dessutom) wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

485 Inlägg
24 januari 2014
Trådstartare
Ja då va det fredag å kväll för hoppningsvis så är det sista kvällen Insane är silver big_smile ska börja förbereda dippning  tongue vad som har hänt dom sista dagarna? planering, maskering, plockat med elen, mm mm mm  bara tråkiga saker sad så förhoppningsvis så kommer det en bild uppdatering i morgon. Måste bara tacka alla som följer detta projekt, även ett stort tack till sponsorena Plastit och Tranemo bilvårdscenter .

Nu kör vi big_smile ......
Senast redigerat av xc_70 (24 januari 2014)

485 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
så då har man varit i kontakt med krister på v-Tech och beställt lite Power till insane tongue den optimeringen kommer i mot slutet att visas här på gorg  cool så den som väntar på något helgalet väntar inte länge big_smile

trevlig lördag på er

466 Inlägg
25 januari 2014
kommer bli fint detta wink

Christer *Dieselkungen*

485 Inlägg
28 januari 2014
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79159/79159-b9c521e54a76c731d472d04a78b65bb3.jpg'

Nu så detta är förmodligen den sista helbilden på bilen innan allt e ihopsatt tongue men nu börjar alvaret lol

då kör vi.....

996 Inlägg
28 januari 2014
Blir väldigt snygg smile

Följer!

485 Inlägg
29 januari 2014
Trådstartare
så mina goda följare nu blir det tyst ett litet tag,men sen blir det fult ös
men tills des så nögra bilder tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79159/79159-dc48df079aa9aafca62268ce350db92b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79159/79159-78c769d62b0a98b1c2413371b6130d62.jpg
Senast redigerat av xc_70 (29 januari 2014)

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
31 januari 2014
Äntligen landat i sve igen, sitter kvar på planet då vår gate har pajat så passade på att läs ikapp de 28 inläggen som jag missat här. Var lite skeptisk till skärmarna först om de verkligen akulle bli snygga linjer men jävlar så bra du lyckades få det. Grymt jobbat

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
31 januari 2014
Snyggt! Men de vet du redan att jag tycker! smile
Tycker där emot att du får dåligt med kommentarer om man jämför med det jobb du lägger ner! Om dom flesta utav följarna lägger en kommentar någon gång ibland så ger det dig motivationen att kanske göra mer saker med bilen smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

485 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
psyco skrev:
Äntligen landat i sve igen, sitter kvar på planet då vår gate har pajat så passade på att läs ikapp de 28 inläggen som jag missat här. Var lite skeptisk till skärmarna först om de verkligen akulle bli snygga linjer men jävlar så bra du lyckades få det. Grymt jobbat

välkommen hem igen smile hahaha ja vet att 99% av dom som har set skärmarna är skeptiska mm tongue men det är kul å höra att du gillar dom sånt uppskatar man att höra big_smile

362 Inlägg
31 januari 2014
Ser jävligt bra ut med det jobbet du har gjort med framskärmarna! kommer bli grymt! längtar att få se lite slut finish på denna! Fortsätt jobba på bara! big_smile

Släng ett öga på mitt projekt också vettja smile

485 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
figge_stunter skrev:
Snyggt! Men de vet du redan att jag tycker! smile
Tycker där emot att du får dåligt med kommentarer om man jämför med det jobb du lägger ner! Om dom flesta utav följarna lägger en kommentar någon gång ibland så ger det dig motivationen att kanske göra mer saker med bilen smile

med tanke på att så få komenterar så behöver man inte va orolig att det dyker upp en bmw till med lika dana skärmar tongue men det vet du figge sånt triggar  också en att hitta på nya grejer big_smile och du vet ju vad som kommer snart tongue

485 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
Billling skrev:
Ser jävligt bra ut med det jobbet du har gjort med framskärmarna! kommer bli grymt! längtar att få se lite slut finish på denna! Fortsätt jobba på bara! big_smile

Släng ett öga på mitt projekt också vettja smile

man tackar :)absolut ska ja kolla in ditt projekt smile

2 140 Inlägg
31 januari 2014
En grej jag är vääldigt skeptisk till är plastidip, tycker ytan blir grov och dålig. Och att det inte går att tvätta med avfettning är ju ytterliggare ett -. Så riv bort det där och kör på riktig lack för vita e91or är HETT!

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök