Tjenare. Har en Audi a4 1,8 - 99
Jag har skaffat en stereo en ZAP. Den är inte så speciellt ny och jag vet ej vart den kommer ifrån. Den satt i min farsas bil när han köpte den för 1år sen.
Den har AUX ingång och usb samt lågnivå utgång som jag vill ha. Inget av dessa funktioner fanns i stereon som sitter i Audin nu som jag behöver.
SÅ jag fick ta den stereon av farsan, och skulle koppla in den. Alla kablar passa, så jag tröck in det. Den lyste i en halv sekund, precis när man vrider om nyckeln. Sen ville den inte starta längre. inte ens när man håller in ON knappen.
Jag tycker detta är så frustrerande och skumt. Den stereon som satt i Audin funkade ju galant. Fast man var allting tvungen att sätta på den manuellt samt stänga av den när man skulle stänga av bilen.
Jag vet inte vart jag ska börja. Jag har ingen aning om vad jag ska göra, så jag vänder mig till er Audi förare och hoppas på bra svar.
allt jag vet är att stereon FÅR ström. Jag har mätt. MEN den vill bara inte starta. Nåt jag också la märke till att vissa pinnar på baksidan av ZAP stereon "fattades"..
Alla kablar från iso kontakterna blir att "connecta" förutom EN. jag misstänker att det är den som gör att stereon startar..
men då fattar jag verkligen inte hur jag ska göra för att få igång ZAP stereon. Den bör ju starta när man trycker på ON...
nej jag ger snart upp..
jag tog kort på baksidan av apparaterna ifall det var till nån hjälp
BAKSIDAN PÅ AUDI STEREONBAKSIDAN PÅ ZAP STEREONTog även kort på iso kablarna
HOPPAS nån kan hjälpa mig...
kanske skrev lite konstigt, och förstår ni inte. så fråga på bara!
¨
MVH