Hallå,
Okej ska försöka förklara så gott jag kan om mitt problem.
(Såg nu att det blev en novell men kanske finns någon som orkar läsa
)
Har en Skoda pickup 1,9d som strular allt för ofta.
Började med att jag böt glödstift då den va allmänt svårstartad när det va minusgrader,
den startade lättare efter bytet va allt frid och fröjd.
Sen började det bli värre och värre, den startade hur bra som helst sen när man gick ut och skulle skrapa rutorna så dog den efter typ 10sek och då vägrade den starta så jag fick bogsera igång den och då startade den hur bra som helst.
Då böt jag batteri i samma veva då det gamla va värdelöst.
Men kom på att om jag startade den och höll 1500-2000 varv direkt tills den började "varva upp av sig själv" så gick den sen. Men häll man jämngas på någon hastiget så gasade den till av sig själv en snabbis lite då och då, så det va ju ett helv**e att hålla hastigheterna. (vilket den fortfarande gör)
Så i går provade jag byta dieselfilter i hopp om att det skulle bli bättre men NEJ DÅ!
Bogserade igång den efter bytet och den startade efter en halvmil typ!
Va ute och åkte hela kvällen och den dog när man släppte på gasen efter man hade gasat ur den, (varje gång) men startade på starten direkt och då fick man hålla lite gas annars dog den igen.
I dag startade den efter 5-10 sek på starten och dog direkt efter så bogserade igång den än en gång och den startade direkt.
Så när man väl har fått igång den och fått den att fortsätta leva så går den hur bra som helst.
Men jag vill inte behöva bogsera igång den varje morgon, och jag vill kunna hålla jämngas!
Då till mina frågor:
Någon som vet vad vakuumklockan som sitter på pumpen gör då nippeln till den gick av när jag böt glödstift, så den är "ur funktion".
Och är det någon som har någon aning om vad det kan vara för fel på bilf*n?
Tack på förhand!