Senaste helgen blev följande gjort:
- Målat hela underredet svart. Ska målas minst en gång till med samma färg.
- Dragit bränsle- och bromsrör.
- Monterat delar av bakvagnen.
- Monterat handbromsvajrar.
Haft på lite plastikitt inuti på golvet.
Denna var lite svår att hitta namnet på, men efter att ha frågat i E30-ligan på facebook så fick jag svar att mekonomen bör ha! Och det hade dom. Sökord hos mekonomen: "Trevägskors M10X1", art.nr 04-Q3X-M10. (För er som googlar och kommer hit: Det jag provade att söka på var: T-koppling bromsrör, bromsrörskors, BMW E30 bromsfördelare)
Såhär ser det ut!
Notera att bränslerören försvinner in i bakluckan där fuel cell'en ska sitta!
För er som är sugna på Strongflex-bussningar till E30:
Det verkar som att rören man får med till de stora bussningarna för bakvagnsbalken är för korta.
Som tur var, hade jag EN av de gamla bussningarna kvar, där vi kunde ta metallröret inuti och svarva av det gamla gummit, och sedan dela det i två bitar. (En bit per sida, höger vänster)
Har köpt en 044-kopia från Biltema också, art.nr 52-250. Ska bli intressant att se hur den fungerar!
Beställning från Ridetech.se - bränslefilter, rostfri katalysator 200-cells 2,5", rostfri slutdämpare med 2st 3" utblås (större än jag trodde haha...)
En fuel cell på 40L med nivågivare och AN10-kopplingar är påväg också, den bör komma idag! Den utgick precis ur lager när jag beställde, men Ridetech ringde upp på måndagen (beställde söndag kväll), och ordnade fram en ny åt mig! De erbjöd en 60L för samma pris, som tyvärr är för stor utvändigt för reservhjulsbaljan.
Så - Ridetech.se levererade grejerna ni ser på bilden på tisdagen!!! Grym leveranstid.
Tyvärr så var packningen sprucken på bränslefiltret, men ett email senare och en ny är nu på väg!
Det börjar närma sig nu, känns det som!
/Stefan