Hej ! Har en kingcab med TD25 motorn som jag har tänkt ställa upp dieselpumpen på så att det ryker och bolmar svart (ni får tycka att jag är omogen det är helt okej). Men innan jag ställer upp pumpen vill jag ha en laddtrycksmätare så jag inte ställer upp så det överladdar då jag nyss bytt turbo pga haveri. Hur går jag till väga med detta ! Vill veta vart jag ska koppla slangen någonstans ! En gubbe på jobbet trodde de inte gick då de va vacuuminsug ? Tyckte det lät konstigt ... En annan sak är hur mycket jag vågar ställa upp pumpen ? Kan motorn ta skada om det ryker mycket ? Finns en kille i stan som kör 940 och hans laddar 1.0bar och det är en jävla vägg av sot bakom !
Någon som vet något om detta får ni gärna dela med er !
Doktorn säger: ''Alkoholen är din fiende''
Jesus säger: ''Älska din fiende'' Prästen säger: ''Tro på jesus''
Du är rädd om din nya turbo men vill att den ska svartryka... Svartrök = för mycket värme och mycket oförbränd diesel. Svartrycker den så kan du pajja motorn då en dieselmotor gillar mycket luft och inte mycket bränsle som en bensinmotor. Svartryker den mycket och man kör så länge så rasar den till slut då sotet fastnar på cylinderväggarna och tar bort oljefilmen.
Koppla ur wastegaten och koppla in laddtrycksmätaren på den slangen. Vrid sedan upp dieselpumpen på max. Motorn håller för mer än vad turbon orkar ladda.