3209
Sök

Skillnaden mellan en T3 och en T4? ÄNDRAD

71 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Tja! Tänkte kolla om någon vet vad de är för skillnad mellan en 2.4T och en 2.5T? Ska nämligen kanske köpa en xc70 med 2.4T.

Är det mer värt att bara chippa 2.4T motorn istället för att hålla på o byta turbo(+de som krävs) för att de ska bli en 2.5T om detta nu går?

Tackar vänligt för alla svar! Mvh
Senast redigerat av Gatisen (2 januari 2014)

4 822 Inlägg
2 januari 2014
? XC70 finns varken med T2, T3 eller T4 utan enda bensin motorn som finns i dom är T6 www.volvocars.com/se/all-cars/volvo-xc7 … -spec.aspx

enligt det nya systemet volvo använder anger siffran efter T vilken effekt den har.
T2 har x-x Hk
T3 har x-x Hk
T4 har x-x Hk
T5 har x-x Hk
T6 har x-x Hk
samma sak med dieslarna fast dom heter D och sen en siffra beroende på vilken effekt den har.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

3 860 Inlägg
2 januari 2014
Gatisen skrev:
Tja! Tänkte kolla om någon vet vad de är för skillnad mellan en 2.4T och en 2.5T? Ska nämligen kanske köpa en xc70 med 2.4T.

Är det mer värt att bara chippa 2.4T motorn istället för att hålla på o byta turbo(+de som krävs) för att de ska bli en 2.5T om detta nu går?

Vilken årsmodell snackar vi på den xc du tittat på?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

71 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
spokenratt skrev:
Gatisen skrev:

-01 motor kod B5244t3

3 860 Inlägg
3 januari 2014
ok... tror det blev ett missförstånd eftersom T3 och T4 idag finns som motoralternativ på Volvo wink

Det skiljer ca 10 hästkrafter mellan motorerna. Det är ingen mening alls med att flytta hårdvara, som till ex turbon för att försöka efterlikna en 2.5t....

Motorerna får ungefär samma effekt med ett steg 1 program, hur långt är tanken att gå i trim väg på en xc70 ?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

4 822 Inlägg
3 januari 2014
Gatisen skrev:
spokenratt skrev:
Gatisen skrev:

-01 motor kod B5244t3

då är det en V70 XC AWD , man bytte namn till XC70 när dom fick Haldex samt 2,5T motorn wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 januari 2014
Detta är inte avancerad motorteknik. Det finns dessutom ganska tydligt beskrivet i motordatatråden som är klistrad.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök