Hur långt har bilen gått, och hur många år sedan är det sen det skulle bytas?
Har du papper på att de utlovat en fullservad bil? Eller är det något som utlovats muntligt?
Har du det på papper så åk in, var trevlig och påpeka att du upptäckt en miss de gjort som skulle ha påverkat värdet på bilen. Säg att du tycker att de borde ge dig kompensation för denna servicen (pengar får man ytterst sällan, men kanske däck?). Känn de på pulsen. Är de inte allt för sugna på att kompensera så föreslå att ni splittar kostnaden för servicen.
Jag är rätt säker på att utgången till stor del beror på vad du har betalat för bilen. Konsumentköpslagen är i detta faller det som gäller. Och där går väl den magiska gränsen vid 40.000. Allt under det så har man som oftast inget att hämta oavsett vad. Har du köpt en någorlunda modern bil för exempelvis 100" och du fått ord på att den är fullservad så bör det vara enklare.