Tjenare!
Tänkte skapa en tråd för mitt driftingprojekt här så man kan hålla lite koll på vad man gör samt dela med sig av sina egna och ta del av andras erfarenheter. Kommer självklart lägga upp massvis med bilder också!
Tanken är att bygga en 200sx som kan köras i alla klasser drifting i Sverige, därför bygger jag den efter PROINT reglemente. Planen är även att den ska vara registrerad med buren och en M60B30 med kompressor!
Förhoppningen är ca 500whp med kompressor på M62B44:an
Det jag ska göra är: Jag har gett upp om att uppdatera denna lista då den skulle bli riktigt lång...
Montera/byta:
Köpt(/) Monterat(x)
M62B44(x)
Bakvagn bmw 730 (x)
Kardan bmw 540(x)
Växellåda bmw 730 (s5d 310z)(x)
Stålomspunna bromsslangar()
Kylare Driftworks(x)
4 punktsbälte()
Sparco sprint stol(x)
Skruvbur(x)
Bränslepump walbro(x)
Bränslesystem (Tank, catch, pumpar, slangar, btr, spridare)()
Huvudbromscylinder()
Oljetrycks,oljetemps, vattentemps, laddtrycksmätare(x)
Tändstift()
Dragögla()
Oljekyl(x)
Huvudströmbrytare(/)
Malpassi linjär bränsletrycksregulator(x)
Huvlås(x)
Styrvinkelkit ()
Lackera om den i svart eller mörkblå ()
M.M
Såhär såg den ut när jag hämtade den, hade stått i garage i 6 år:
Efter en tvätt och ett däckbyte:
Har börjat på riktigt nu tagit ur nästan all inredning och börjat förbereda för buren!
Fick en överraskning när jag tog bort hjulen, rejäla sprickor i bromsskivan
Monterat bort kylare, ic, tryckrör, ac, turbo, grenrör, downpipe och tömt olja och kylarvätska.
Att ta bort grenröret på denna var enormt jobbigt... två av muttrarna satt så jä*** dåligt till, inget utrymme alls att skruva på och satt som satan!
Det är så långt jag kommit hittills, kommer att uppdatera löpande.
Nästa uppdatering ska buren, steg 3 kittet och soppapumpen in!
//Apexii