Första riktiga uppdateringen på länge, ganska mycket har hänt efter att jag fick tag i ett garage.
Det enda negativa är väl att det är spindlar överallt i garaget, dem verkar tycka om min bil också... sjukt obehagligt.
Har stora planer för framtiden med bilen är dock begränsad av att jag vill försöka få den vägreggad.
Nog med de här kommer lite bilder!
Garaget som jag skaffat! Delar det med en polare som ska bygga 940 t-5
Min lilla turbo(GT2871R). Stort tack till Martin på Badassparts för grym service och riktigt snabb leverans fick hem den på två dagar!
Monteringen av turbon tog längre tid än väntat då en oljetillförsel slang hade fått fötter. Det kunde jag dock lösa ganska fort med hjälp av Trendab.se som gav mig numret till bästa Peter på an3parts som kunde (på en lördagsförmiddag) tillverka en oljetillförselslang till mig och därmed räddade min helg!
En linjär malpassi btr hittade sig in i motorrummet.
En kylfläkt hamnade på plats också.
Fick flytta på oljekylaren i och med att jag monterade om intercoolern, så den fick hamna på intercoolern istället
Tajt blev det.
Har också klätt in buren i isolering både för komfort och säkerhet. Ska även montera en plåt på bågen vid framrutan så man inte slår huvudet i den
Gjorde ett försök att starta den för några dagar sen men den fick på tok för mycket soppa, felsökte utan att hitta något stort fel så det slutade med att jag tog bort steg 3 chippet, z32 lmm och spridarna och satte på original grejerna förutom GT28an som fick sitta kvar, då startade den hur fint som helst och gick jättebra. Så det blir att felsöka spridarna, chippet och lmm för att se vad som är fel och fixa det
Som den står just nu:
En liten video på uppstarten, går på alla cylindrar denhär gången
https://www.youtube.com/watch?v=_7tk5MK … e=youtu.beHärnst blir de att dra all el fint så det inte hänger kablar överallt samt att koppla in huvudströmbrytaren och kolla igenom inredningen och montera mätare osv lite fint
//Apexii