Tjena! Nu har det kommit upp inspiration om att bygga om bilen mer! Ny motor ska byggas, bur ska i, riktigt sprut och massor mer! Tänker fortsätta köra b230 och 8v! Följ gärna projektet! Den kommer användas som driftingbil och... Visa mer
Tänkte visa lite vad jag sysslar med:) Historia: Köpte den för 5000kr utan turbo och spridare. Har rostlagat den. Bytt alla bromsslangar+handbromsvajjrar ---------------------------------------------------- Motor: (som det var 2013/2014) *B230ft *531 topp *Vx3 kam *MLS Packning. *Ställbar btr. *T70 turbo. *Hks dump. *3" downpipe. ------------------------------------- Framtidsplaner: Kommer info snart.
Var till östersund i veckan så passade på att köpa hålborrkitt på jula.
Var även in på H2m racing o snackade lite, kom fram till att köpa endera gt30/gt35 nästa vecka Köpte iaf blåa dioder till mätarhuset. Funderar på att renovera motorn på samma gång då jag har renoveringssats med H-stakar
Bilen är nu ny besiktad! Avgasvärdena la sig på max men det gick ju iaf Det som förvånade mig mest var att jag fick igenom den med t70 turbon å grenrör, ja allt som sitter på bilen nu
Tråden kommer vara lungn ett tag då jag bygger en pv turbo som går före allt! kommer upp en tråd på pv framöver...
Var in till östersund på H2m racing, köpte det som är på bilden och en koppling 763 tryckare med 6p fjädrad lammel Kommer in en bild på kopplingen imorgon förhoppningsvis Ljuddämparen är monterad men har tyvärr ingen bild..
Allt runtomkring krafs lossat resten återstår
V-lådan nere!
Koppling nere!
Allt för denna gång! kommer nog slänga upp grejjorna i morgon kväll:)
Personligen tycker jag inte att gultonade lysen är en höjdare. Men den gröna färgen var ju jävligt frän, och säkert ett hyfsat billigt alternativ till lackering.
Personligen tycker jag inte att gultonade lysen är en höjdare. Men den gröna färgen var ju jävligt frän, och säkert ett hyfsat billigt alternativ till lackering.
Jajjamän alla tycker vi olika, och tur är ju det Tackar 450kr gick kalaset på inkl roller mm
Länge sen man uppdaterade men här kommer en! Kopplingen är monterad sen en tid tillbaks, funkar kalas! Tänkte att ni kanske vill sen en film pån? Klicka på länken nedan så kommer ni till min och en polares team "Teamduttmeck" Finns lite filmer där! http://www.youtube.com/watch?v=MdxyYCO41Us