får koden 1-4-4 lastsingal saknas och blir ej klok på vad de felet kan vara. får flera felkoder med som kylvästke tämpgivare motortempratur lamda/mager blanding. tomgångs ventil
men kan dom kanske dycka up med av denna 1-4-4 kod. jag börjar snart tänka på förgasare och slänger sprutet
Börja med att kolla upp bränslepumprelät, är bilen totalt orkeslös?
har inget relä. vart kabelbrand så reläet e bort koplat så systemet går igång på kanappar. har gått kört så men nu vill ej bilen starta lätt längre. beter sej som en gammel förgasare utan chocke på kallstart. sen när den e varm så går den bra men inte som för. svarar ej lika tydligt på gas
Börja med att kolla upp bränslepumprelät, är bilen totalt orkeslös?
har inget relä. vart kabelbrand så reläet e bort koplat så systemet går igång på kanappar. har gått kört så men nu vill ej bilen starta lätt längre. beter sej som en gammel förgasare utan chocke på kallstart. sen när den e varm så går den bra men inte som för. svarar ej lika tydligt på gas
tjena! Trigger/hall/impuls-givare?
slå ett öga, kan dock ingenting om 16v men värt ett försök
Börja med att kolla upp bränslepumprelät, är bilen totalt orkeslös?
har inget relä. vart kabelbrand så reläet e bort koplat så systemet går igång på kanappar. har gått kört så men nu vill ej bilen starta lätt längre. beter sej som en gammel förgasare utan chocke på kallstart. sen när den e varm så går den bra men inte som för. svarar ej lika tydligt på gas
tjena! Trigger/hall/impuls-givare?
slå ett öga, kan dock ingenting om 16v men värt ett försök
dom har ju bara en givare. är ju ju impuls på svänghjulet men ska ju funka bra. går ju rätt okej när han e varm så singaler får han där ifrån
har inget relä. vart kabelbrand så reläet e bort koplat så systemet går igång på kanappar. har gått kört så men nu vill ej bilen starta lätt längre. beter sej som en gammel förgasare utan chocke på kallstart. sen när den e varm så går den bra men inte som för. svarar ej lika tydligt på gas
tjena! Trigger/hall/impuls-givare?
slå ett öga, kan dock ingenting om 16v men värt ett försök
dom har ju bara en givare. är ju ju impuls på svänghjulet men ska ju funka bra. går ju rätt okej när han e varm så singaler får han där ifrån
Sant, min 8v var likadan. Gick som en påse och svarade inte alls men så fort den blev varm så gick den bra. Då var det impulsgivarn som vart skavd och ärgad, bytte och så startade den direkt på alla burkar
slå ett öga, kan dock ingenting om 16v men värt ett försök
dom har ju bara en givare. är ju ju impuls på svänghjulet men ska ju funka bra. går ju rätt okej när han e varm så singaler får han där ifrån
Sant, min 8v var likadan. Gick som en påse och svarade inte alls men så fort den blev varm så gick den bra. Då var det impulsgivarn som vart skavd och ärgad, bytte och så startade den direkt på alla burkar
den har vart skadad men den lagades med krympslang å eltejp vid motorbytet men då borde jag vel få felkod på den med
dom har ju bara en givare. är ju ju impuls på svänghjulet men ska ju funka bra. går ju rätt okej när han e varm så singaler får han där ifrån
Sant, min 8v var likadan. Gick som en påse och svarade inte alls men så fort den blev varm så gick den bra. Då var det impulsgivarn som vart skavd och ärgad, bytte och så startade den direkt på alla burkar
den har vart skadad men den lagades med krympslang å eltejp vid motorbytet men då borde jag vel få felkod på den med
Okej! % Kan vara någon tempgivare som slagit slint och pissar på bränsle för att den tror bilen är -60grader. % Spridar-relät kan vara taskigt och säger till spridarna att stå 100% öppna hela tiden, därav dränka den vid kallstart. % Något vakuumläkage som dras ihop när bilen blir varm, gå över alla slangar med startgas.
Sant, min 8v var likadan. Gick som en påse och svarade inte alls men så fort den blev varm så gick den bra. Då var det impulsgivarn som vart skavd och ärgad, bytte och så startade den direkt på alla burkar
den har vart skadad men den lagades med krympslang å eltejp vid motorbytet men då borde jag vel få felkod på den med
Okej! % Kan vara någon tempgivare som slagit slint och pissar på bränsle för att den tror bilen är -60grader. % Spridar-relät kan vara taskigt och säger till spridarna att stå 100% öppna hela tiden, därav dränka den vid kallstart. % Något vakuumläkage som dras ihop när bilen blir varm, gå över alla slangar med startgas.
Felsökning 101
har ju felkod på kylväsketempgivare men provar olika med men blir ingen större skilnad. den som satt på låg på 154ohm som kall och är ju tok fel men provat andra och blir ingen större skilnad
Börja med att kolla upp bränslepumprelät, är bilen totalt orkeslös?
har inget relä. vart kabelbrand så reläet e bort koplat så systemet går igång på kanappar. har gått kört så men nu vill ej bilen starta lätt längre. beter sej som en gammel förgasare utan chocke på kallstart. sen när den e varm så går den bra men inte som för. svarar ej lika tydligt på gas
Börja med att kolla så att det är bra kontakt och i sin ordning där ni gjort om.
Börja med att kolla upp bränslepumprelät, är bilen totalt orkeslös?
har inget relä. vart kabelbrand så reläet e bort koplat så systemet går igång på kanappar. har gått kört så men nu vill ej bilen starta lätt längre. beter sej som en gammel förgasare utan chocke på kallstart. sen när den e varm så går den bra men inte som för. svarar ej lika tydligt på gas
Börja med att kolla så att det är bra kontakt och i sin ordning där ni gjort om.
okej för sitter 3st kablar i där reläet ska sitta. ett på stift 30 ett på 85 och ett på 27/2 så letar up schema och se vart de går men är ändå konstigt tanke på bilen har gått bra med detta
har inget relä. vart kabelbrand så reläet e bort koplat så systemet går igång på kanappar. har gått kört så men nu vill ej bilen starta lätt längre. beter sej som en gammel förgasare utan chocke på kallstart. sen när den e varm så går den bra men inte som för. svarar ej lika tydligt på gas
Börja med att kolla så att det är bra kontakt och i sin ordning där ni gjort om.
okej för sitter 3st kablar i där reläet ska sitta. ett på stift 30 ett på 85 och ett på 27/2 så letar up schema och se vart de går men är ändå konstigt tanke på bilen har gått bra med detta
pumprelät brukar sätta den felkoden, därför jag tror att det kan vara något fel där. mät även upp så bränsleboxen får ström.
Börja med att kolla så att det är bra kontakt och i sin ordning där ni gjort om.
okej för sitter 3st kablar i där reläet ska sitta. ett på stift 30 ett på 85 och ett på 27/2 så letar up schema och se vart de går men är ändå konstigt tanke på bilen har gått bra med detta
pumprelät brukar sätta den felkoden, därför jag tror att det kan vara något fel där. mät även upp så bränsleboxen får ström.
okaj får ha fram ett elschema till box då tycker borde vara rätt med knaparna för han har ju gått bra med denna koplingen
fick veta att 007 lmm ej ska vara på min 16v. så om den krånglar kan den orsaka så de blir såhär som dumma kallstarter. för tydligen är lmm även har en koppling med kylvätsketemp givare så när lmm krångla så kan de bli väldiga fel man kanske har en poäng där
fick veta att 007 lmm ej ska vara på min 16v. så om den krånglar kan den orsaka så de blir såhär som dumma kallstarter. för tydligen är lmm även har en koppling med kylvätsketemp givare så när lmm krångla så kan de bli väldiga fel man kanske har en poäng där
Ska väl vara 010 lmm för 16v, Där ligger nog en ko på ängen (:
fick veta att 007 lmm ej ska vara på min 16v. så om den krånglar kan den orsaka så de blir såhär som dumma kallstarter. för tydligen är lmm även har en koppling med kylvätsketemp givare så när lmm krångla så kan de bli väldiga fel man kanske har en poäng där
Ska väl vara 010 lmm för 16v, Där ligger nog en ko på ängen (:
jo låg en travid 010 i bilen när en köpte den så troligen de då men fick reda att 016 ska funka på min med ska blir kolla sen för om en har fel lmm så borde bli väldigt konstiga fel om den krånglar. mätte up den med å värdena stämmer ej 100 pån
fick veta att 007 lmm ej ska vara på min 16v. så om den krånglar kan den orsaka så de blir såhär som dumma kallstarter. för tydligen är lmm även har en koppling med kylvätsketemp givare så när lmm krångla så kan de bli väldiga fel man kanske har en poäng där
Ska väl vara 010 lmm för 16v, Där ligger nog en ko på ängen (:
jo låg en travid 010 i bilen när en köpte den så troligen de då men fick reda att 016 ska funka på min med ska blir kolla sen för om en har fel lmm så borde bli väldigt konstiga fel om den krånglar. mätte up den med å värdena stämmer ej 100 pån
Gott! jag har 016 på min 8v turbo med lh2.4 , kanske lirar på 16v med. beror på ifall du har större spjäll osv, en liten vetenskap bakom det hela men allt finns här på garaget!
Ska väl vara 010 lmm för 16v, Där ligger nog en ko på ängen (:
jo låg en travid 010 i bilen när en köpte den så troligen de då men fick reda att 016 ska funka på min med ska blir kolla sen för om en har fel lmm så borde bli väldigt konstiga fel om den krånglar. mätte up den med å värdena stämmer ej 100 pån
Gott! jag har 016 på min 8v turbo med lh2.4 , kanske lirar på 16v med. beror på ifall du har större spjäll osv, en liten vetenskap bakom det hela men allt finns här på garaget!
aa typ alla 8v med 2.4 som jag vet å set hat 016 är dom äldre som har olika prova en 016 men fick hög tomgång men gick konstigt men tror har med soppen med å göra får göra ett seriösare 0.16 prov idag