3271
Sök

Bygger tyck i kylsystemet b230ft -93

2 Inlägg
9 januari 2014
Det är locket som är trasigt och släpper inte ut luften som det ska. låt locket ligga löst ovanpå så ska du se att trycket försvinner- har samma fenomen på min seat efter topprenovering efter kokning. smile

103 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
det blir iaf att köpa ett nytt lock i morgon. så jag får se vad som händer då. kollade idag med en sådan leak down eller vad de nu hette. Och det visade inga spår av avgaser i kylarvattnet iaf.

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

755 Inlägg
10 januari 2014
locket har en ventil som börjar släppa trycker runt 21psi tror jag eller kanske är mindre, som det är sagt, vatten under tryck får en högre kokpunkt än i vanligt lufttryck i markhöjd som är runt 100grader, öppnar man då locket när det är varmt kommer trycket lätta, vattnet som kanske ligger på 97grader får kokpunkten runt 100 igen och börjar koka och det sprutar lite här och där ur kärlet tongue

If you want to win, You mustn't loose.

103 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
oki tack så mycket. har skaffat ett annat lock från skroten, visserligen inga garantier att de funkar med seg helt nytt ut likaså expansionskärlet. så förmodar att de va bytt nyligen

103 Inlägg
15 januari 2014
Trådstartare
det hela verkade funkar mycket bättre nu när jag skaffat ett annat kylar lock, å sen hittade jag faktisk en slang som läckte väldigt lite. Det värmekran/ventil som plasten hade spruckit lite i. bytte den också iaf. Funkar nog som det ska nu. Har inte bubblat eller tryckt ut vatten mer. Så tack för alla svar.

111 Inlägg
15 januari 2014
vart köpte du ditt nya lock? smile

103 Inlägg
16 januari 2014
Trådstartare
Jag tog mitt på skroten därbdensåg nytt ut. Men annrs har volvo, samma som på nyare volvo så duu vet

6 159 Inlägg
16 januari 2014
Hej!
Brorsan hade samma fel som du! Lock hjälpte inte!
Det var topplockspackningen! Sorry! Byt!

1 562 Inlägg
16 januari 2014
jaka54 skrev:
Hej!
Brorsan hade samma fel som du! Lock hjälpte inte!
Det var topplockspackningen! Sorry! Byt!

Samma fel behöver väl inte alltid ha samma orsak? Finns ingen anledning å göra nåt mer nu när det fungerar.

103 Inlägg
16 januari 2014
Trådstartare
Nä de verkar funka nu så jag hller där. Tack för all hjälp.

Sök