3396
Sök

Nya spridare

30 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Har en fråga angående spridare jag har en Saab 9-3 2.0t biopower 08:a och tänkte slänga i ett par nya spridare som passar in till steg 1 chiptrim också. Har ni några förslag. Jag hade tänkt mig * Siemens 630cc spridare dem men vet inte riktigt om de kommer bli bra?

Chrills
9 januari 2014
Hej

Det är inte bara till att byta till andra spridare och sedan programmera om till vilket steg 1 som helst. Prata med leverantören som ska tillhandahålla steg 1 och ta reda på vilken hårdvara som behövs.

Kollade lite snabbt hos en leverantör och till steg 1 behövdes inga nya spridare
Men vid steg 2 monterades Siemens deka 630 spridare

MVH Christian A

30 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Chrills skrev:
Hej

Det är inte bara till att byta till andra spridare och sedan programmera om till vilket steg 1 som helst. Prata med leverantören som ska tillhandahålla steg 1 och ta reda på vilken hårdvara som behövs.

Kollade lite snabbt hos en leverantör och till steg 1 behövdes inga nya spridare
Men vid steg 2 monterades Siemens deka 630 spridare

MVH Christian A

Jaha men Nordic har kollat igenom bilen och sa att mina spridare behövs bytas därför tänkte jag att jag kunde lika gärna lägga i ett par bättre spridare för de kommer förmodligen komma på lite mera saker på den smile
Eller tycker du jag ska höra med Nordic om spridarna?
Senast redigerat av gnodan (9 januari 2014)

Chrills
9 januari 2014
Hej

Fick du någon anledning varför du behöver byta spridare?
Eller det var för att du ville trimma bilen?

Kolla med Nordic vilka spridare du behöver, vilket beror på hur mycket du ska trimma.
Om du inte ska ha massor med effekt kan jag nog säga att dom kommer säga Siemens spridarna för att det är de spridarna som använts oftast vid uppgradering i samband med trim.

MVH Christian A

30 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
De sökte igenom bilen idag och sa att spridarna var dåliga och har förstått att det varit något själv för att bilen har varit lite trögstartad. Plus att det är tydligen ett vanligt fel på 9-3:ans 07 och 08 modeller smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 januari 2014
Spridare är som skor, lagom stora funkar bäst. Du vinner inte 100meter bara för du har Bolts skor på dig. Så don efter person och i detta fallet är det chipfirman som vet bäst.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Chrills
9 januari 2014
Dom har en tendens att bli slitna, ja.

Klart man kan montera 630 spridarna och få en programvara anpassad men effektökningen jämfört med original spridare blir inte så stor för avgas, koppling och turbon måste i så fall bytas ut för att verkligen ta nytta av så stora spridare.

Hör då med Nordic vad dom rekommenderar dig att göra. Och vad du vill lägga ut i pengar

30 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Tack för bra svar utav er båda ska höra med nordic smile

Sök