3596
Sök

Mercedes 300DT lite mer att åka med. Lättast och billigaste vägen?

66 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Tjenare.

Det är alltså en OM617 (300turbodiesel) som jag tänkte höra mig för om att pigga upp motorn lite.
Den är orginal, så för att få ut nån lite ponny till vad bör man göra först då? Tänkte ev ställa upp pumpen lite och ev montera ic. Då är frågan är det värt att ens montera intercooler på en gammeldiesel om du inte söker lite mer hk? Vad hade ni gjort för att pigga upp den?

The one and only
1 091 Inlägg
11 januari 2014
Ställ på pumpen o höj laddtrycket... Men vad menar du med "om du inte söker mer hk"? Var det inte hästar du var ute efter???

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

66 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Jaa jag skrev lite galet där.. Menar att jag inte är ute efter 200hks monster eller dylik. Vill bara få lite mer sprutt i kärran smile

The one and only
1 091 Inlägg
11 januari 2014
Då är det ställa på pumpen o ställa upp laddtrycket du ska göra... Enkelt o ger bra resultat smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

66 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Då blire det jag kör på smile

33 Inlägg
15 januari 2014
Du kan byta turbo till en lite större och ställa på pumpen för att få upp laddtrycket, en diesel pallar ganska mycket laddtryck.
Vill du ha ännu mer pulver så byt ut pumpen så du kan ladda på bra mycket mer och större spridare och köp en intercooler för det är bra om du ska överladda.
Men 1,5bar ska du kunna ladda och motorn pallar det laddtrycket men håller inte hela livet, någon gång rasar det!
Du får inte samma effekt på diesel som i en bensinare men grymt goare med diesel power!

Sothora <3
1 201 Inlägg
15 januari 2014
Höj på laddet, mer bränsle.

Över 1.3 med den turbon är ingen ide då det bara blir värme.

Gärna en intercooler med.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Sök