granadadr skrev:
discokapten skrev:
granadadr skrev:
jag kör ombyggt fordon,, sfro bsiktigad,
skönt att veta att alla försäkringar gäller,, för om man ex har byggt turbo på en bil som ej får ha det,,
så gäller inga försäkringar,, DUMT om man lagt ner ett antal 100 k på den
Jo, de gäller.
inte vagnskada,, möjligtvis trafik,, men hur kul skulle det vara att klota en bil värd 200 000 å uppåt å inte få ett öre i försäkring,, då lägger då jag iaf ut 7000 å får den laglig
för att göra en parralell
om jag kör ett tungt släp och ej har B utökat eller BE så är HELA mitt ekipage oförsäkrat om jag klotar,, dock träder trafikförsäkringen in, men troligtvis orsakar jag då olyckan, iom att jag då i detta fall inte kan framföra ett tungt ekipage,,
tror endå att fb drar öronen åt sig i båda fallen då inget är lagligt att framföra på vägen
nu är detta bara ett exempel
Har pratat med de två försäkringsbolagen jag har (länsförsäkringar och trygg hansa) och det skulle inte vara något problem att få ut vagnskada heller. Är det dock så att den trimmade motorn gör så att bilen börjar brinna på e4:an eller att jag skjuter en kolv genom toppen så att huven åker för rutan och jag kör in i en sugga så kan det bli prat om nersättning av beloppet.
Är jag däremot oförsiktig och backar på grannen eller kör in i någon bakifrån så gäller försäkringen exakt lika mycket som om jag körde helt original.
Nej, hela ditt ekipage är inte oförsäkrat, du gör dig skyldig till olovlig körning, det kan möjligtvis en utredande polis ha synpunkter på, men det ända som kommer att hända med försäkringsbolaget är att du kommer få en förhöjd självrisk alternativt en nedsättning av utbetalt belopp....
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.