Hej, hittade en vakuumslang i monterutrymmet som var av (har varit av i över 1 år) så bytte jag ut den, sedan så har bilen gått som ett spjut laddar mkt mer.
Men när jag har full gas så går laddtrycket från 1.1 - 1.4 bar (bilen har steg 1 chip).
Vakuumslangen som jag bytte ut går från den lilla anslutningen på dumpen till förgasaren. Funderade om det kan vara läckage eller ett el fel.
Vandrar laddtrycket mellan 1.1-1.4 när du gasar eller laddar den olika från gång till gång? Jag skulle: • Kolla så du har rätt grundladdtryck (0.4bar) • Bytt tändstift om detta inte är gjort på länge. Förutsätter att du kör 98oktan?
Vakuumslangen som jag bytte ut går från den lilla anslutningen på dumpen till förgasaren.
Din bil har inte förgasare. Slangen går till spjällhuset och på din motor är detta ganska lik en förgasare
Okej, som du kanske förstår så är jag inte allt för kunnig när det gäller motorer Hur kollar jag grundladdtrycket?
och ja den vandrar mellan 1.1-1.4 när jag gasar fullt vid ca 3000varv men är ganska svårt att prova ordentligt eftersom det är så extremt halt överallt där jag bor...
Lättaste sättet är att hålla lätt på bromsen. Tar det steg för steg: • Kör på 3:ansväxel • Tryck lätt på bromsen med vänsterfoten (räcker med att bromsljuset tänds) • Gasa fullt från ca 2000RPM och dra den till typ 6000RPM samtidigt som du håller kvar lätt broms. • Kontrollera på din graderade mätare att GLT håller sig på 0.4bar.
Känns som att den reglerar ned p.g.a att det spikar eller att styrsystemet tror att den spikar. Frågar igen: - Vad kör du för soppa? - Bytt stift på länge?
99 v power och stiften var bytta utav förra ägarn ca 2500mil sedan.
Jag tycker själv att det känns som att det regleras pga att det spikar. Men jag tänkte om det kan vara något som kärvar eftersom den vakuum slangen jag bytte har varit av i över ett år.
Det är inte wg-klockan som är för svag då? Polarn hade problem med ostabilt ladd för att den var för slapp , och vi klämde dit fjädrar som temporär lösning, ligger han på 1.4-1-5 klipper den laddet , för att laddtryckspärren går i.
Det är inte wg-klockan som är för svag då? Polarn hade problem med ostabilt ladd för att den var för slapp , och vi klämde dit fjädrar som temporär lösning, ligger han på 1.4-1-5 klipper den laddet , för att laddtryckspärren går i.
då brukar den oftast överladda, kan till o med gå upp till 2 bar o sen dippa
Ser ut som på filmen att det är nåt elektroniskt som strular och inte mekaniskt eftersom den fladdrar som den gör för att sen ställa sig rätt. Det är känslan jag får iaf inte säkert det stämmer. Kolla om du kan låna en annan magnetventil att testa med