4237
Sök

Volvo 945 ltt mot nissan primera gt p11?

Sladdare
108 Inlägg
21 januari 2014
Trådstartare
Hej, en bekant till mig vill byta sin Nissan primera GT P11 imot min volvo 945 ltt, vi snackar rakt byte.
Gör jag ett bra byte tycker ni? bilen verkar ju vara ovanlig och så, frågan e ju igentligen om jag kommer förlora några pengar på den, eller om den är säljbar.

Min volvo i fråga är en original 945 ltt som endast fått bränsle och tändchip samt 1bar i laddtryck, annars inget gjort. 40.000 mil har den gått också.

Vad tror folket?
Nissan: http://www.blocket.se/kalmar/Nissan_pri … amp;last=1
Volvo : http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_945_ … 18&w=1

Mvh Tim

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

126 Inlägg
22 januari 2014
Jag tror du i absolut värsta fall går plus/minus noll beroende på hur mycket du spenderat på din 945, en P11 GT i bra skick kan du sälja för mellan 14-18 tusen. Den bilen har stannat vid dom priserna.

Har själv ägt en P11 GT, men aldrig ägt en Volvo så är lite svårt att säga

1 532 Inlägg
22 januari 2014
Jag själv hade faktiskt gjort ett byte. Inte för färgen utan för att modellen är snygg som tusan sänkt+ att dom går jäkligt bra i GT utförandet.

Sladdare
108 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
Bilen har för mig kostat ca 8000, så de känns ju som att det inte vore en helt fel affär. ska kolla på den imorgon så får ja se om de blir affär smile Obs detta är utan hans 18" glömde jag säga

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

Evildan
22 januari 2014
Som sagt, jag hade bytt.....som sagt.
Däremot kan det som sagt vara svårt att få tag på tändningsdelsprydda serviser som sagt till P11 wink som sagt...

80 Inlägg
22 januari 2014
Finns inget snack bara att byta enligt mig mycket roligare och trevligare bil än volvon enligt mig!

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 januari 2014
Primeran är en trevlig bil att köra om man inte är för lång. Att den skulle gå jäkligt bra vet jag inte, men de har väldigt bra väghållning för vad det är, en familjevagn i tunn ryssplåt. Och det är dilemmat. De rostar. Ymnigt!

Jag har ägt en Primera och jag hatade verkligen den bilen. MEN det var en 1.8 vilket är en fruktansvärt svag maskin. Jag körde en del 2.0 också och inte fan var det några raketer det heller med sina 140 hästar. Den fick trassel med ABS-givare som jag fusk-kurerade med 5-56, och den rostade som sagt riktigt illa på övre halvan=fult. Största problemet var att jag inte fick plats i den med mina 188cm vilket gjorde att jag fick ont i benen. En riktig skitbil var det även om den drog lite soppa, egentligen inte gick sönder, hade bra lastutrymmen och var tyst och bekväm i övrigt plus en riktigt bra väghållning.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök