Äkta fälgar har väl alltid haft bättre andrahands värde och sen är dom oftast väldigt mycket bättre i balansering redan från början utan vikter och kräver inte lika mycket balanseringsvikter sen när det väl balanseras (sen självklart kan ju obalans påverkas av däck också men men)... Sen kanske det handlar om bara nå "status" att ha äkta vara eller bara att folk haft dåliga erfarenheter av kopior som gått sönder ovanligt lätt osv. Sen om man ställer ut bilen på massa evenemang så kollar väl säkert folket som röstar om bilen har mest äkta vara vilket kanske är en fördel för att vinna, iallafall dom med mycket erfarenhet och som gärna ser äkta vara helst... Äh jag vet inte, kanske inte bara är så men men...
Spiller inte enbart skit på kopior, har själv haft BBS kopior vilka funkade problemfritt men gick sedan över till Rotiform och man märkte ju stor skillnad i balanseringsmaskinen att Rotiform hade mycket bättre balansering redan från början...
Sen kan ju självklart äkta fälgar också ha dåliga exemplar men säkerligen mindre av den sorten ute på marknaden!
Fejksplit och äkta vara, ja, det är väl kanske just med renoveringen som är avgörande, eller aaa, jag vet inte...
BBS kopiorna jag hade var fejksplit och inget jag störde mig på precis men valde ändå att gå över till Rotiform av andra anledningar (mycket snyggare
)
Bara det ser snyggt ut så spelar det inge större roll för mig precis, men vill självklart inte ha nå skit heller som går sönder lätt eller ser ut som skit...