För tillfället väntar vi på att lämna iväg blocket till Japtuning där de ska borra upp det och sätta i nya smidda Wiseco kolvar. Bara att fråga om ni undrar något som hänt innan och bilder på när vi plockade isär den finns i fotoalbumet
Idag har främre stötdämparen och intercoolerna blivit bortplockade och på tisdag åker motorblocket ner till JapTuning för att borras och sättas i nya smidda kolvar
Gött mos Hur verkar gubbarna på JapTuning och har dom vettiga priser på arbetet? Har själv blivit tipsad att lämna in till några på Vargön som tydligen pysslar med dragracing. Men skadar ju inte att höra sig för om andra ställen
JapTuning verkar vara helt okej, seriösa killar De har sagt att det hjälper gärna till med de vi inte kan klara av själv och ja man får vad man betalar för
Dagens projekt har varit att tvätta och rengöra alla delar runt om motorn som tryck rör, kylar slangar, kamremskåpor mm. Nu står lackering av motorfäste och tryckrör på tur. Inväntar fortfarande blocket från JapTuning!
Hittade en liten mutter i T röret precis efter luftmassemätaren, undrar hur länge den legat där och om det är den som hade slipat ner turbinen i turbon. Nått roligt har den varit med om iallafall Kunde slutat illa så det hade behövts ytterligare en turborenovering vilket hade varit lagom roligt då de bara har gått 100 mil sedan de blev renoverade
Kvällsprojektet avklarat, kan inte bli bättre än såhär utan att lackeras om Polerat och skrapat bort någon matt motorplast beläggning som var över hela motorrummet som såg hemsk ut, sedan bättrat i med färg där det behövdes och polerat och slutligen vaxat. Kommer nog bli snyggt när motorn faller på plats!
Såhär såg det ut innan, ser ut som det är jätte dammigt men det är det inte!
Ja först och främst ska den rulla. Sen får jag se om det blir till att uppgradera den och kläma ut lite mer effekt ur motorn men till sommaren kommer den ligga på mellan 300-350 hästar kanske! Sen får jag ha en ny data Box så jag kan ställa allting och då kan man väll försöka nå 400 sen behövs nog mer bränsle så mycket att göra om man vill ha mer hästar och det värsta av allt, det kostar mycket också Men mer effekt är framtidsplanen!