2613
Sök

245a -93 b230fd, startar inte

9 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
#1
tjena, har en 245a med en b230fd som inte startar.
den är med och hostar på starten och har gått igång ett par gånger i max 2 sekunder.
den reagerar inte på startgas, har bytt fördelarlock, tändstift och tändmodul utan resultat.
den dagen jag köpte bilen starta den lätt men var väldigt slö på låga varv och kunde dö lite när man gasa fullt men varva fint vid mjuk gasning.

är tacksam för svar om vad jag ska testa göra åt felet.
Senast redigerat av Ingvarsson92 (23 januari 2014)


Däck Missbrukare
31 Inlägg
23 januari 2014
#2
Kollat så kammen står rätt? tongue

9 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
#3
nej, tror inte det finns så pass lustiga människor som ändrar över natten.
Senast redigerat av Ingvarsson92 (23 januari 2014)


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
23 januari 2014
#4
Ingvarsson92 skrev:
nej, tror inte det finns så pass lustiga människor som ändrar över natten.

Joho, det finns faktiskt människor som gör sånt.... Du tror inte att kamremmen kan hoppa ett par kugg av sig själv?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

9 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
#5
tror inte den hoppar just vid start efter natten, och sen att den gick dåligt dagen innan så tycker jag det är mer troligt att det är något annat än kamremmen


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
23 januari 2014
#6
Ingvarsson92 skrev:
tror inte den hoppar just vid start efter natten, och sen att den gick dåligt dagen innan så tycker jag det är mer troligt att det är något annat än kamremmen

Tror gör man i, ja du vet... Felkoder?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

9 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
#7
visa inget fel dom heller


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
23 januari 2014
#8
Ingvarsson92 skrev:
visa inget fel dom heller

Tändlägesgivare eller pumprelä

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

8 Inlägg
23 januari 2014
#9
Testa och bygla en kabel mellan 30-87 på relä-kontakten så märker du om relät är trasigt.


8 Inlägg
23 januari 2014
#10
Relät till bränslepumpen


9 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
#11
Pumpar funkar och den får soppa


6 738 Inlägg
23 januari 2014
#12
tycker du ska kolla kamremmen iaf, tar ju inte hela dagen att göra det.

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

8 Inlägg
23 januari 2014
#13
Testat att kopplat ur lmm? och startat.låter som det har med luft eller med bränslet att göra.går båda pumparna?


90 Inlägg
23 januari 2014
#14
Öppnar spridarna som dom ska , eller alls ?
för om dom inte öppnar så hjälper ju inte startgas heller hmm
hade nämligen de problemet på min ena 240


6 738 Inlägg
23 januari 2014
#15
Ayrton skrev:
Öppnar spridarna som dom ska , eller alls ?
för om dom inte öppnar så hjälper ju inte startgas heller hmm
hade nämligen de problemet på min ena 240

spridarna behöver inte funka för att startgasen ska starta motorn tillfälligt

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

111 Inlägg
23 januari 2014
#16
Ingvarsson92 skrev:
tror inte den hoppar just vid start efter natten, och sen att den gick dåligt dagen innan så tycker jag det är mer troligt att det är något annat än kamremmen

Kammen kan ju även hoppa när du stänger av motorn

9 Inlägg
24 januari 2014
Trådstartare
#17
Har hittat felet. Kamremmen stod fel och tändkablar satt fel haha . När jag böt fördelarlock så satte jag kablar som de satt innan men det var tydligen fel. Tyckte inte den gick så pass dåligt innan så det skulle kunna va felet. Dum man kan va:p


9 Inlägg
24 januari 2014
#18
kammen kan vist hoppa bara sådär vid start, inte ovanligt, även där den driver fördelar axeln kan kugga och då står plötsligt tändningen helt fel, var så på min 245a jag nyss hade och min vita 745a som ägaren inann monterat en 240 motor i med fördelaren ifram, bara ställa rätt så går den igen, 745an var som du beskriver, svarade segt på gasen, motarbetade sig själv ibland och skit slö.. kolla kammen och hur tändningen så ska du se att den går sen igen smile


Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
24 januari 2014
#19
Inte alls ovanligt att icke insatta personer hänger på fel typ av kamrem på de där FD-motorerna, som i sin tur gör att remmen mycket väl kan hoppa.
Bägge mina 240 här har haft just denna typ av mekaniker innan mig ..
Bilden visar just detta
https://www1.garaget.org/archive/106/105832/324991/324991-3265703.jpg

"My drinkingteam has a racingproblem"


Sök