3086
Sök

Uppkörning på tisdag! Hur år det till? Vad ska man göra? KOM MED ALLA TIPS PLZ!

eXXoritas
17 november 2006
Trådstartare
Tjenare.

då har man uppkörning på tisdag!
Vad för moment brukar man få göra på uppkörningen?
och hur går det till osv, skrev upp ming som privatist wink

Kom med alla  råd och vad man brukar få göra!

tack på för hand.

357 Inlägg
17 november 2006
De kan va så olika från gång till gång men när ja gjorde de så fick ja en kvinnlig uppkörningsgrej..(vet inte va dom heter tongue) Hon sa åt mig innan vi åkte iväg att göra en invändig säkerhetskontroll o de va de vanliga att spruta lite spolarvätska o blinka me ljusen o blinka, hon sa att ja inte behövde gå ut o kolla..osså tuta ja litte me! Sen skulle vi iväg från en parkering då sen sa hon att vi skulle till ett ställe utanför stan sen va de inge mer me de ja körde på o vi prata om allt möjligt..hon märkte nog ganska fort att jag va van o köra så hon kommentera ingenting om min körning så de va lite pirrigt ifall man gjorde nåt fel. Sen när vi va framme va de bara o vända o tillbaka till samma ställe. Tog kanske en halvtimme sen va de färdigt.."De gick ju bra de här", sa hon bara sen fick ja lappen big_smile
Va faktiskt inte nervös nånting..ta de bara lungt innan oså så går de jättebra ska du se!

LYCKA TILL!!!

Heter de Lövena eller Löven??

eXXoritas
17 november 2006
Trådstartare
__JoCCe__ skrev:
De kan va så olika från gång till gång men när ja gjorde de så fick ja en kvinnlig uppkörningsgrej..(vet inte va dom heter tongue) Hon sa åt mig innan vi åkte iväg att göra en invändig säkerhetskontroll o de va de vanliga att spruta lite spolarvätska o blinka me ljusen o blinka, hon sa att ja inte behövde gå ut o kolla..osså tuta ja litte me! Sen skulle vi iväg från en parkering då sen sa hon att vi skulle till ett ställe utanför stan sen va de inge mer me de ja körde på o vi prata om allt möjligt..hon märkte nog ganska fort att jag va van o köra så hon kommentera ingenting om min körning så de va lite pirrigt ifall man gjorde nåt fel. Sen när vi va framme va de bara o vända o tillbaka till samma ställe. Tog kanske en halvtimme sen va de färdigt.."De gick ju bra de här", sa hon bara sen fick ja lappen big_smile
Va faktiskt inte nervös nånting..ta de bara lungt innan oså så går de jättebra ska du se!

LYCKA TILL!!!

låter nice smile när hadde du din uppkörning?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
18 november 2006
hade min uppkörning i onsdags! behövde inte göra någon säkerhetskontroll alls, och fick en jätte enkel sväng! en vänstersvän på E20 och en parkering på Willys parkering! va näsat inget folk ute så det gick jätte bra! m har alltid en halvtimme å köra på!
lycka till!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

27 Inlägg
18 november 2006
Körde upp för han som var chef för uppkörningarn i skån. Alla säger att han var hård och kuggade allt och alla för de allra minsta. Men vissade sig icke sant,hur bra som helst,snackade och körde en runda på stan,inga in/utvändig kontrollskit. Så mitt råd är det att bara ta det lungt och snacka lite skit me han/hon du kör upp för så ska de inte vara några problem,va extra noga me dödvinkeln,cyklister och blinker så kommer det ordna sig. Lycka till!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
18 november 2006
Jag fick göra en kontroll på vätskorna i motor rummet, kolla batteriet bara och så att där va bromsvätska, va i princip allt. Sen fick ja ta en tur ner i stan sen ut på motorvägen och tillbaka. Sen sa han nått i still med; Ja, nu va det färdig övat för din del, nu får du öva på egen hand. Lättnaden va ju inte liten iheller.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök