3615
Sök

Luftfilter rengöring

30 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Tja hade tänkt att dammsuga ur luftburken och göra rent org filtret med tryckluft lite försiktigt kan de ta skada eller vad tror ni?

Jag är ägare utav en Saab 9-3 2.0t biopower -08

BMW entusiast
579 Inlägg
26 januari 2014
Varför då? Ett nytt filter kostar knappt 200:-

30 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
dfine skrev:
Varför då? Ett nytt filter kostar knappt 200:-

Vet vad ett nytt kostar men de var inte de min fråga var.

36 Inlägg
26 januari 2014
Är det ett pappersfilter/skumfilter så kan det ta skada om du blåser för nära, ev. att det blir sprickor om det böjs för mycket när du blåser på det. Kanske lite skonsammare om du tar en microfiberduk och torkar av försiktigt.

30 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Ghoul87 skrev:
Är det ett pappersfilter/skumfilter så kan det ta skada om du blåser för nära, ev. att det blir sprickor om det böjs för mycket när du blåser på det. Kanske lite skonsammare om du tar en microfiberduk och torkar av försiktigt.

Ja de var inte så skitigt men blåste av de försiktigt. Men de var helt när jag satte tillbaka de iaf så jag gjorde inte sönder det som tur var smile tack för ett bra svar btw.

36 Inlägg
27 januari 2014
gnodan skrev:
Ghoul87 skrev:

Ja de var inte så skitigt men blåste av de försiktigt. Men de var helt när jag satte tillbaka de iaf så jag gjorde inte sönder det som tur var smile tack för ett bra svar btw.

No problems! big_smile

och Dupont
581 Inlägg
27 januari 2014
Jag brukar köra med tryckluften, inge nödblåsning men blåser lite lagom. Känsla. tongue  Inte hela världen om det inte går. smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

30 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
Dupond skrev:
Jag brukar köra med tryckluften, inge nödblåsning men blåser lite lagom. Känsla. tongue  Inte hela världen om det inte går. smile

Ja jag gjorde de igår de var inte så farligt smutsigt men lite skit fanns det ju men nu är de rent smile

Sök